Skydd vid hoppning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fantasy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 4 105
Sv: Skydd vid hoppning

Eskadron senskydd fram och Eskadron låga strykkappor bak
:love: :love: , sen har jag hoppat en gång med boots vet inte om han gillade det :confused: får nog testa det igen.

Senskydd och bakstrykkappor i läder och ibland lindat.

på tävling oftast veredus gp med fårskinn :love: fram och bak.

annars eskadron flexisoft fram och bak..

Jag har alltid senskydd av lite olika märken fram och ett par lite högre stryckkappor bak. I bland har jag änev boots om man tillexempel hoppar på gräs och har broddar... :)

Senskydd för det mesta Veredus eller Eskadron.
Lindor ibland. Oftast från Equiline.

Ljusblåa Eskadron Flexisoft fram och svarta Esakdron (höga modellen) bak...Mister häst har nämligen en tendens att dra med sig oxrar i bak...:smirk:

Senskydd & boots fram, låga skydd bak
Eskadron eller Veredus

Fram: Equi-guard boots och Equi-guard senskydd jump off (alltid)
Bak: Vid hoppning lindor annars låga Equi-guard strykkappor Jump off:banana:

eskadron fram å bak eller så lindar jag

Träning:
Alltid lindad på alla fyra. Har ett antal olika färger o märken, mest Mias och Equiline, men även billiga från Ge-Kås!

Tävling:
Lite olika, varierar mellan skydd fram o lindor bak, ibland lindor fram o skydd bak, eller skydd på alla fyra. Aldrig lindor på alla fyra dock. Av någon outgrundlig anledning tycker jag inte det är snyggt med lindor på alla fyra på tävling... Känns inte "uppklätt" nog för mig eftersom jag alltid har det till vardags.

Skydden jag varierar mellan är bruna Eskadron med fårskinnsfoder senskydd+strykkappor. Bruna Kentaurläderskydd med utbytbart foder (neoprene eller fårskinn) senskydd+strykkappor. Lindorna är bruna Mias eller Equiline.

:crazy: sjäk har jag ganska många olika... har 1 par eskadron flexisoft 2 par veredus (ett med syntet och ett par m läder innuti) 1 par eskadron m fårskinn ett par JW skydd... och ett par Equipe läderbenskydd... alla benskydd är fram och bak utom eskadron skydden.. när vi har broddar så har dom också boots men unghästen har nästan alltid boots för hon brukar trampa sig annars :idea:

:Mina tävlings skydd. :) :love:

{B64CD3EE-4D1C-4490-9F23-FB856B1C1A8E}.jpg

Mina skogs skydd

{52FCFFFF-D221-4A1C-89AC-82680AD3471E}.jpg

Jag hoppar väldigt sällan blir mest lite cavaletti o studs för omväxlings skull eller naturliga hinder i skog o mark. Men jag anv Hansbos läderskydd med lammull fram o bak i färgen rödBrunt och mässingspännen :love: :love:

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: Keb71
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka