Skydda så att hunden inte kan slicka på sår

__sofia__

Trådstartare
Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska skyddat med bandage, men nu ska hon ha det mer öppet (det blev lite väl instängt ett tag) - och samtidigt har hon börjat förstå att hon, trots tratten, kan sträcka fram benet och nå ovansidan av tassen med nosen och tungan. Såret är lite längre ner (mellan tårna, hon lyckades med att helt trasa sönder huden däremellan), men jag känner att det är risk att hon lyckas komma åt det ändå med lite övning, och det är några dagar kvar med läkning innan tratten kan åka av. Jag vet inte om hon har för långa ben, för lång hals eller för lång nos - men tratten som "ska" vara i rätt storlek fungerar alltså inte helt. Någon som har några idéer på vad jag kan göra för att göra det svårare för henne att komma åt såret?

IMG_20240229_133423654 (1).jpg
 
Har haft en sån hund. Löste det på så sätt att jag köpte ännu större trattar så det inte gick att sträcka fram tassar och huvud helt enkelt.

Exact sa.
Princess Diva ar en ovanligt liten och natt Rottweiler ... Jag har trattar har hemma som ar avsedda for Grand Danois for att hon ska lata bli att slicka.
 

Liknande trådar

Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
3 692
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Tänkte att det kan finnas någon här som skulle kunna ge mig ett råd om vår Aussie, Santi som blev stelopererad i sin bakhas efter...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: CissiN
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 603
Senast: Red_Chili
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 604
Senast: höstmåne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp