Bukefalos 28 år!

Skyldig pengar

Om jag utgår från mig själv.
Jag ser det som två saker. Men så är pengar ganska laddade för mig.

Jag hade sett till att misshandeln slutade i rätten. Men jag skulle fort som tusan se till att betala skulden för att bli av med alla mellanhavanden med A
Samma här. Trots att det skulle ta emot
 
Jag tänker att bästa chansningen är att betala och klippa kontakten för gott. Jag skriver "chansningen" för att jag tycker att det låter som att det kan finnas en risk att skulden "plötsligt" är en tusing till... Men skulden kvarstår definitivt, som jag ser det var misshandeln en varning om vad följderna blir av att inte betala. Jag tänker att B knappast kommer att släppa det hela. Och ska inte polisen blandas in så ser jag inte mycket till alternativ.

Personligen tycker jag att misshandeln ska anmälas. Snarast. Jag hade hållit mig så långt borta som möjligt. Var rädd om dig.
 
Skulder ska betalas, så är det bara. Misshandeln är en annan femma men lånar man pengar av fel personer så är misshandel en risk man tar.

Anmäla... det beror helt på. Är det en typ av människor man lånat av som brukar skita i rättvisan och lever efter sina egna lagar hade jag inte anmält. Det blir ännu jobbigare då. Men att inte betala tillbaka till sådana människor är rätt puckat till att börja med. Hade det varit en nolla som snedtänt hade jag helt klart anmält.

Jag känner några som rör sig i samhällets utkanter och där är ens rykte allt. Dvs är man känd för att betala tillbaka så gör det inget om det tar lite tid. Är man känd som en strulis förväntas det att man betalar i tid, annars ryker knäskålarna. En kompis i de kretsarna hamnade i ekonomisk knipa och jag lånade ut en rejäl summa och fick tillbaka allt utan problem. Då var det en person jag faktiskt litar på och det var inte fråga om någon drogskuld hen hade.

@Seabaz: Sedan tycker jag att både A och B i det här fallet verkar vara tröttsamma strulpellar så jag hade väl kunnat klara mig utan någon av dem i mitt liv. Dock hade jag inte lagt mig i vad de gör sinsemellan, alldeles för kletigt.
 
Om droger är inblandade SKA väl polisen dras in?

EE59373B-58A8-420C-9449-03EFF69D3E51.jpeg
 
Ja alltså jag håller med de flesta här. Tycker att summan som är kvar är liten nog att betala samt liten nog att strunta i.

Varken A eller B är "pundare" i mina ögon men det beror väl på var man drar gränsen för att kalla någon det?
 
Skulden kvarstår absolut. Även om misshandel är för jävligt, så är ju A fortfarande skyldig B pengar.
 
Ja, den gränsen är ju väldigt rörlig bland pundare. Bland dom som inte använder droger är den jävligt tydlig.

För mig är en "pundare" någon som är djupt nere i ett drogträsk, som lägger alla pengar den kan komma över på droger.

På din kommentar låter det som den jävligt tydliga gränsen är nolltolerans för dig?
Så att du tex stämplar en 14-åring som provar cannabis för första gången som pundare och tex den affärsmannen/kvinnan som drar en lina på nyårsafton som pundare tycker jag säger mer om dig än om den

I A och B fallet handlade inte skulden om droger eller pengar till droger (för än B hittade på en ytterligare skuld för en joint)
 
Rent hypotetiskt, hur tänker ni?

A är skyldig B 1000kr.
A betalar tillbaka B 100kr i veckande första 3 veckorna.
Sedan går det 2 veckor utan någon betalning för A har ingen inkomst de veckorna.
Tredje veckan utan betalning attackerar B A för att denne inte har betalat av nåt på sistone och skadar A så denne behöver uppsöka sjukhus för skador.

Så till saken: Bör A betala B resterande nu eller är attacken "betalning nog"?

A och B har varit vänner sen 10 år minst men sedan attacken inte pratat med varandra.
A vill absolut inte betala nu och B vill fortfarande ha betalt ?

Ingen av dem känner att vänskapen är värd att behålla.

Attacken är inte betalning. Däremot kan A bötfälla B på valfri summa typ 701 kr men det verkar inte troligt att A kan driva igenom det. Återstår att betala och sen skaffa nya skulder.
 
För mig är en "pundare" någon som är djupt nere i ett drogträsk, som lägger alla pengar den kan komma över på droger.

På din kommentar låter det som den jävligt tydliga gränsen är nolltolerans för dig?
Så att du tex stämplar en 14-åring som provar cannabis för första gången som pundare och tex den affärsmannen/kvinnan som drar en lina på nyårsafton som pundare tycker jag säger mer om dig än om den

I A och B fallet handlade inte skulden om droger eller pengar till droger (för än B hittade på en ytterligare skuld för en joint)

För mig är en pundare någon som p g a sitt drogintag börjar slira i verklighetsuppfattning och hamna i underliga situationer utan fungerande logiskt tänkande.

Ja, precis som den här alltså.

Sorry, men i mina ögon är hela situationen synonym med pundare.

"Pundare används som en nedsättande benämning på personer som nyttjar olika narkotikaklassade droger."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pundare
 
En pundare (som ju är ett synonymslang för narkoman) tänker jag mig är någon som nyttjar droger dagligen dags och som pga detta drognyttjande är mer eller mindre utanför samhället, allmänt nedgången och där allt kretsar kring att finansiera sitt drogberoende.

Dvs för mig är inte en normalsvensson som nån gång ibland nyttjar nån typ av drog en pundare. Långt ifrån.
 
För mig är en "pundare" någon som är djupt nere i ett drogträsk, som lägger alla pengar den kan komma över på droger.

På din kommentar låter det som den jävligt tydliga gränsen är nolltolerans för dig?
Så att du tex stämplar en 14-åring som provar cannabis för första gången som pundare och tex den affärsmannen/kvinnan som drar en lina på nyårsafton som pundare tycker jag säger mer om dig än om den

I A och B fallet handlade inte skulden om droger eller pengar till droger (för än B hittade på en ytterligare skuld för en joint)

För mig är en pundare en person som använder droger. Hur djupt man är i sitt missbruk är inte så relevant.
 
För mig är en "pundare" någon som är djupt nere i ett drogträsk, som lägger alla pengar den kan komma över på droger.

På din kommentar låter det som den jävligt tydliga gränsen är nolltolerans för dig?
Så att du tex stämplar en 14-åring som provar cannabis för första gången som pundare och tex den affärsmannen/kvinnan som drar en lina på nyårsafton som pundare tycker jag säger mer om dig än om den

I A och B fallet handlade inte skulden om droger eller pengar till droger (för än B hittade på en ytterligare skuld för en joint)
Fast om man går loss och misshandlar någon över pengar så har nog knarket gjort ett och annat med hjärnfunktionen, tänker jag :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 660
Senast: Tassa
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 852
Senast: lbb
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
21 641
Hemmet Hej buke! Hoppas jag lagt tråen på rätt ställe nu Är det någon som har koll på vad som gäller när man är oense med hyresvärden...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp