Skyldigheter jobb!

rock_89

Trådstartare
Nu börjar det planeras semeterider och sommarjobb. Hur ska ni jobba i sommar?

Jag sitter och funderar på vilka skyldigheter jag har till mitt extrajobb? Hur beter man sig schyst om ni förstår vad jag menar...

Jag snart under under tre år jobbat på timmar, jag har inte haft semester på två år. Förra sommaren jobbade jag första sommaren på en ny arbetsplats och ville inte säga ifrån jobb, så jag jobbade hela sommaren. Började plugga efter sommaren och fick vara kvar. Har fast var tredje helg och varannan söndag. Jag tycker om mitt jobb och jag känner arbetsgivaren bra, vilket förmodligen är resultatet av att jag har fast jobb under helger. Jag är otroligt tacksam, för ett extraknäck under tiden jag pluggar är en dröm för mig!

Nu till mitt dilemma. I sommar måste jag vara ledig. Jag jobbar just nu mer än heltid om man tänker på att jag pluggar 100%.Jag har en helg i månaden helledig. Förutom det så tränar jag två timmar nästan varje dag. Plus vardagssysslor och familj som också måste få min tid. Jag vet att detta är självvalt så jag klagar inte! Men jag tror kroppen börjar säga ifrån..

I sommar ska jag ta 4 veckors semester, vilket känns dumt när jag vet att jag kan jobba hela sommaren om jag vill.... Att bara be om ledigt ger ångest så det räcker och blir över.. 4 veckor hade jag velat tagit i slutet av sommaren, vila innan skolan drar igång igen och pga lite andra anledningar. Pratade med min arbetsgivare idag och h*n önskade att jag skulle vara ledig i början av sommaren då många ville vara ledig i slutet. Jag vill verkligen ha mina veckor i slutet av sommaren, kommer inte ta semester från mina timmar som ligger under helgerna dock! Har jag rätt att säga att jag bara kan jobba första delen an sommaren eller är det inte snällt? Borde jag rätta mig efter arbetsgivarens önskningar? Hjälp! :(:confused:
 
Senast ändrad:
Sv: Skyldigheter jobb!