Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
UV-filter är det jag köper iaf. Ärligt talat bryr jag mig inte överdrivet mycket.
Visst, skylight-filtren är svagt rosatonade, men det är inte direkt någonting jag märker av.
skylight är ju till för att ge en varmare ton.. lite rosaaktig.. det finns variation på olika mycket "färg" i filtrena som således ger olika mycket effekt.. något jag själv känner är rätt värdelöst att köpa på en digitalkamera, ngt som i min mening tappat funktionen en del iom digitalkamerornas härkomst.. detta går att åstakomma med justering av vitbalans, liksom kompensera bort så bilderna ser "normala" ut med det på... ett väldigt ljust skylight skulle således fungera som ett utmärkt frontlinsskydd.
uv-filter används för att bli av med blåstick som kan uppstå i vissa situationer, där ljus reflekteras från olika håll, på sjö och även i snölandsskap som jag förstått det..
såväl uv som skylightfilter är vanligt förekommande som frontlinsskydd och det går mycket utmärkt..
skall du främst ha det som frontlinsskydd skulle jag själv välja ett uv-filter då det även hämmar konstigt blåstick i nämnda situationer utan att (i min mening) färga bilden.
IT & mobiler
Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Hundavel & Ras Eller, som någon nämnt ovan, rapporteringskrav hos veterinärer för vissa sjukdomar (fast då kommer man väl kanske till problemet att det...