Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Moser Avalon är en supertyst smidig maskin tycker jag med. Hur mycket ska du klippa . Din egen/egna hästar eller lite till andra vänner med?
Jag har en Lister med batteri du har på magen precis som till mosern. Den har varit suveränt bra men är ju dyrare.... Den är int eheller lika tystlåten som mosern.
Tanken är att jag bara skall klippa min egen häst. Det brukar bli 3-4 gånger per år. Har kollat på en Moser Avalon men den är ju så himla dyr men det är väl så att man får betala för bra grejer
Jag har den. Den klipper snyggt, är relativt tyst. Helt klart en bra klippmaskin om man har en rädd häst. Det går dock betydligt snabbare att klippa med en större mer rejäl maskin, och mosern klarar heller inte av för täta pälsar.
Så om den är bra eller ej beror på vad du har för häst tycker jag.
Jag har en sladdlös från DeLaval som är toppen. Den är över 15 år gammal, batteriet börjar väl bli lite sämre men den klipper alldeles toppen så länge skären är bra. Jag har en nordis med mycket päls, det är som att skära i mjukt smör.
Hästmänniskan Jag utgår från det. Han ska iaf göra bruksprov i år (valfritt ridet eller kört) men jag är okej om han inte skulle vara mer än insutten...