Släta ut veck på vaxduk

Magiana

Trådstartare
I helgen köpte jag en vaxduk till köksbordet. Får att den skulle få plats i butikens påse veks den och nu har den veck. Dessutom fanns det några befintliga veck på den i ett hörn då det var sista biten på butikens vaxduksrulle. Hur får jag bort vecken? Husmorstips någon?
 
I helgen köpte jag en vaxduk till köksbordet. Får att den skulle få plats i butikens påse veks den och nu har den veck. Dessutom fanns det några befintliga veck på den i ett hörn då det var sista biten på butikens vaxduksrulle. Hur får jag bort vecken? Husmorstips någon?
Tror du att man kanske kunde värma lite med hårtårk eller nåt och sätta på en tyngd eller stryka på låg värme med t.ex. smörpapper emellan?
 
Jag tror de rätar ut sig med tiden. Jag har aldrig sett en vaxduk som haft veck kvar efter en vecka eller så.
Annars kan du påskynda processen med hårfönen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 903
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 887
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 953
Senast: ptr
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 014
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp