Men är hon normal för övrigt, din moster? Låter som att andra problem kan ligga bakom om man inte fattar hur en katt ska hanteras, särskilt inte efter instruktion och tillsägelse.
Hon är uppvuxen med djur och har haft katter själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men är hon normal för övrigt, din moster? Låter som att andra problem kan ligga bakom om man inte fattar hur en katt ska hanteras, särskilt inte efter instruktion och tillsägelse.
Hon är uppvuxen med djur och har haft katter självMin katt (som tidigare var familjens katt) går helt enkelt inte att hantera hur som helst, hon tycker inte om det. Skiter man då i när jag säger ifrån blir jag väldigt sned.
Ja, det förstår jag. Det jag vill åt är att det måste vara något annat fel också på en person som inte fattar vad låt katten vara ifred betyder. Jag har ju valp nu, som älskar barn och allt folk och fä. Ingen har hittills inte respekterat när jag sagt att hon måste få vara ifred nu, även om jag ser på folk att det är oerhört frestande att smeka en sovande valp. Det har varit ganska vilda barn här på besök, och de alla har fattat.
Har inga hundvana eller djurvana i umgänget (förutom de som tror att
de kan allt om allt då).
Så det brukar vara säkrast att hålla hunden borta.
Min dotter har en kompis, som ska vara på katterna. Säger till honom varje gång att lämna ena katten ifred (hon är livrädd). Varje gång ska han ändå gå fram till henne.
En gång rev katten kompisen i ansiktet, för att han gick fram. Då var det katten som var dum och föräldrarna tyckte synd om barnet. Ja, det är nivån på människors djurvana/synsätt som jag umgås med...
Säger ni till bekanta/vänner/släktingar när de umgås med er hund/hundar på "fel" sätt från vad ni vill?
T ex barn som ska "hålla på med" hunden,Eller vänner som leker för burdust, Vänner som ger hunden en bulle, farmor som får igång hunden, fast du vill att den ska vila...
Är det okey att säga till hur man vill att folk och fä ska förhålla sig till hunden, eller betraktas det som oförskämt?
Har inga hundvana eller djurvana i umgänget (förutom de som tror att
de kan allt om allt då).
Så det brukar vara säkrast att hålla hunden borta.
Min dotter har en kompis, som ska vara på katterna. Säger till honom varje gång att lämna ena katten ifred (hon är livrädd). Varje gång ska han ändå gå fram till henne.
En gång rev katten kompisen i ansiktet, för att han gick fram. Då var det katten som var dum och föräldrarna tyckte synd om barnet. Ja, det är nivån på människors djurvana/synsätt som jag umgås med...
Att man inte har djurvana är naturligtvis helt okej, men att i samband med det inte lyssna på djurägaren låter lite dysfunktionellt.
Om det var så i familjen elle rnärmaste vänkretsen skulle jag nog för första gången i mitt liv försöka få till något slags familjemöte (bara tanken är så främmande...^^) och verkligen se till att folk tamesjutton tog till sig! Måste i och för sig erkänna att jag fått säga till både en och sju gånger att folk inte får kasta frisbee med terriern när det är sommarvarmt ute... men då lyssnar de ändå. För stunden i alla fall. Sedan verkar vuxna karlar i samband med öl bli som barn på nytt ibland, så man får påminna.
Och gällande dotterns kompis? Nå. Säga till på SKARPEN känns skäligt. Jag antar att ungarna är gamla nog att prata med om de får följa med kompisar hem.
Icke då! Det är hundarnas hem!Men alltså. Om min kompis 14 bindgalna varghybrider försöker äta upp mitt Rörelsehindrade spädbaaaaarn måste jag väl få säga till?
Men alltså. Om min kompis 14 bindgalna varghybrider försöker äta upp mitt Rörelsehindrade spädbaaaaarn måste jag väl få säga till?
Helt ärligt... jag hade inte gått in själv utan barn i ett sådant hem![]()
![]()
Du hade bara gått in MED barn?![]()
Då får de väl tycka att du är otrevlig! Så länge pojken frivilligt kommer hem till er kan det inte vara så farlig med vare sig kattklös eller tillrättavisningar tänker jag.Ja, den ungen får man säga till på skarpen i många avseende. Men pojkens föräldrar daltar ngn överhört med honom, därtill tycker de att jag är otrevlig när jag säger till honom.
Att jag har en dysfunktionell familj/släkt är en mkt bra beskrivning av grundproblemet. Bra dock att ha läst era kommentarer här och fått lite mer insyn i hur det fungerar i en funktionell värld.