Jag tror nog jag skulle äta hundkött om jag höll på att svälta ihjäl.Men ingen skulle kunna tänka sig ära hund tros att det inte finns en kristen anledning bakom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror nog jag skulle äta hundkött om jag höll på att svälta ihjäl.Men ingen skulle kunna tänka sig ära hund tros att det inte finns en kristen anledning bakom.
Vet inte om jag förstår dig nu?Men ingen skulle kunna tänka sig ära hund tros att det inte finns en kristen anledning bakom.
Eller kanske knapplån.
Varje år importeras det tonvis med åsnekött, aldrig sett åsnekött i någon mataffärer o de som skriver menyerna på restaurangerna skriver aldrig att de serverar åsnekött, men uppenbarligen så konsumeras det köttet i landet.
Min poäng var att vi inte har någon kulturell anledning till varför hund anses som icke-mat i sverige.Vet inte om jag förstår dig nu?
Poängen var att det är sega kulturella traditioner som definierar vad som är "mat" och "icke-mat".
Sen kan det ju finnas olika bakgrund till hur dessa traditioner utvecklats. Självklart kan de kulturella normerna kring hundkött (eller vilken annan mat som helst) komma från annat håll än kristendomen, och i många fall dessutom vara mer eller mindre okända för oss idag.
Du skulle nog äta hästkött av samma anledning.Jag tror nog jag skulle äta hundkött om jag höll på att svälta ihjäl.
Du skulle nog äta hästkött av samma anledning.
Med förtjusning, senast igår!Vi är många som äter hästkött utan att vara ens nära svältgränsen.
Har inga som helst problem med att äta hästkött ö.h.t. Under ockupationen så åt danskarna katter o råttor också. Ihjälsvultna människolik åts upp i Stalingrad.Du skulle nog äta hästkött av samma anledning.
Läs gärna tidigare inlägg, mittbinlägg kommer från tidigare svar i tråden och är vinklat efter det.Vi är många som äter hästkött utan att vara ens nära svältgränsen.
Absolut, men det vanliga är väl inte att man slaktar hästar heller.