Slakta eller ta bort?

Men ingen skulle kunna tänka sig ära hund tros att det inte finns en kristen anledning bakom.
Vet inte om jag förstår dig nu?
Poängen var att det är sega kulturella traditioner som definierar vad som är "mat" och "icke-mat".

Sen kan det ju finnas olika bakgrund till hur dessa traditioner utvecklats. Självklart kan de kulturella normerna kring hundkött (eller vilken annan mat som helst) komma från annat håll än kristendomen, och i många fall dessutom vara mer eller mindre okända för oss idag.

Eller kanske knapplån.
Varje år importeras det tonvis med åsnekött, aldrig sett åsnekött i någon mataffärer o de som skriver menyerna på restaurangerna skriver aldrig att de serverar åsnekött, men uppenbarligen så konsumeras det köttet i landet.

Är det så? Aldrig hört innan.

Vet inte om jag förstår dig nu?
Poängen var att det är sega kulturella traditioner som definierar vad som är "mat" och "icke-mat".

Sen kan det ju finnas olika bakgrund till hur dessa traditioner utvecklats. Självklart kan de kulturella normerna kring hundkött (eller vilken annan mat som helst) komma från annat håll än kristendomen, och i många fall dessutom vara mer eller mindre okända för oss idag.
Min poäng var att vi inte har någon kulturell anledning till varför hund anses som icke-mat i sverige.

Jag säger oftast avliva när det gäller djur. Slakt om det handlar om djur som går till matproduktion.
För övrigt säger jag nog oftast dött när det handlar om människor, inte gått bort eller liknande.

Jag föredrar när saker inte lindas in i lull-lull.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 376
Senast: Rouise
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 833
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 993
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 828
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka