Slaktad häst blir rättsak

(Göteborgs-Posten) En äldre man i Lerums kommun har åtalats för att ha skickat iväg en häst till slakt som han inte ägde. Relaterat Det var i april i år som en kvinna upptäckte att hennes häst var borta. Det visade sig en man som inte var ägare till hästen hade skickat iväg den till slakt. Enligt ett vittne...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Slaktad häst blir rättsak

Hur fungerar folk egentligen?

Har nåt minne av att det varit nån sån tråd inne på Hästmänniska? Eller var det något annat underforum?

Vadå "borta"? Hade han bara tagit hästen ur hagen eller?
Hur kunde slakteriet slakta en häst utan papper? Eller hade han snott dem också?

Om jag minns rätt så hade han tagit med sig hästen och passet till slakteriet. Tror att hästen stod uppstallad i hans stall.

Inte omöjligt att användaren som skrivit om det innan hittar hit.

Vadå "borta"? Hade han bara tagit hästen ur hagen eller?
Hur kunde slakteriet slakta en häst utan papper? Eller hade han snott dem också?

Nej jag hyrde in min häst hos honom.
Passet hade jag i stallet eftersom passet ska vara där hästen är ifall något skulle hända.
Jag har fortfarande inte fått någon förklaring varför han har gjort det. Men i polisförhören säger han att "jag var oduglig och inte bra på något".

Om jag minns rätt så hade han tagit med sig hästen och passet till slakteriet. Tror att hästen stod uppstallad i hans stall.

Inte omöjligt att användaren som skrivit om det innan hittar hit.

Jo jag hade min häst i hans stall. Just nu väntar jag bara på en rättegång så jag nångång kan få reda på varför han har gjort så här.
Sorry för sånt sent svar men jag mår så sjukt dåligt så jag har inte orkat skriva om detta men idag tog jag mig i kragen då jag såg detta inlägget för ett tag sedan...... Hoppas jag någonsin kommer att må bra igen men allt jag vill är att få tillbaka min bäbishäst som jag älskade mer än någonting annat :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 386
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 102
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 648
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka