Slänger med rumpan i byten

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Luxurios
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 107
L

Luxurios

Jag har en ny häst som gör klockrena byten men slänger alltid in rumpan. Har ni några tips på hur jag ska träna det?

:bow:

Sv: Slänger med rumpan i byten

jag tror inte att ytterskänkeln är problemet då jag knappt använder den i byten..

undrar också va du byter med?
du rider kanske för långsamt?
för lite bjudning?
ställer? böjer i bytet?
inte sitter tillräckligt still?

va säger tränaren?

För att träna rakhet är en klassiker att byta mella två bommar som ligger parallelt med varann. Bode kunna hjälpa till att rama in. Om det är en ny häst så kan det vara att den är "inriden" på förra ryttarens byteshjälper som kanske använt lite mycket ytterhjälp.

Liknande trådar

Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 152
Senast: Lady_S
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 084
Senast: cili
·
Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 044
Senast: MimmiNO
·
IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka