Släpvagnsplywood?

Sv: Släpvagnsplywood?

Alltså du måste först måla en gång med grundfärg.
Sen en eller helst 2 lager till med någon annan tålig färg.

Gå till en riktig färghandel som vet vad de pratar om så ser de till att du får rätt färg :)
Tex Beckers har bra färg.
ÖB, Rusta och Byggmax säljer inte bra färg och de kan inte mer än vad du kan om färg heller.

Köper du rätt färg och håller torktider och målar flera ggr får du ett fint resultat som håller länge.
5-10 år bör inte vara något problem om du utsätter ditt släp för normalt slitage.

Så lite så :)

Men nu vill jag ha renoveringsbilder!

Så nästa gång du är vid transporten får du allt ta bilder från alla håll och kanter och visa hur det ser ut och sen hur du renoverar och såklart visa upp slutresultatet :)

Haha nej, buke kommer halshugga mig som ens ställt en häst i den transporten. Fattar inte hur jag kan ha haft så dåligt med koll, jag brukar ha koll på det mesta. :eek: Jo, men jag ska lägga in bilder. :-)

Har tagit bilder från första start och kommer fortsätta med de. Vi har dragit ur golv och väggar igår och idag. Det var ett jäkla helvete att få ur skruvarna som var totalt genomrostade eller så satt dom bara fast.

Fast din häst kan inte tyckt att det är såå hysteriskt hämskt om h*n nu gått in i transporten?

Men då måste du ju visa lite bilder nu så jag får något fredags nöje :)

Nej vi har haft våra perioder, som med allt annat, men nu lastar jag henne själv utan problem. Så tycker inte det borde ha berott på transporten, de perioder hon krånglat. Ledarskapet har varit lite sisådär men nu går det åt rätt håll. :)

Och alla min tränares hästar har klivit in så snällt som dom alltid gör. Ett under att dom gjort de med tanke på golvet, blä.

Tyvärr är jag inte hemma nu utan hos karln, och har inte med mig sladden till kameran. Men du kan få lördagsnöje imorn ;)

Känner alldeles för väl igen det där med svårlastade hästar...

Tur att min numera går in på typ 1sek.. För 1 år sen tog det 7h...

Jahapp då får jag väl vackert vänta på att det ska bli imorrn då :)
Men då får du fasiken lova att visa bilder på den "odrägliga" transporten!

Oh no! :eek: Kom just på att jag glömt kameran hemma men tog med mig sladden, haha. Sorry! Brukar hålla vad jag lovar.. men imorgon! :angel:

Bättre sent än aldrig..! :p

Golvet under gummimattan:

BRÄDOR under golvet :eek::

Längst fram var det BARA brädor under gummimattan :eek::

Någon som hört talas om att lägga brädor UNDER golvet? Helt genomruttet var det.

Seg fia! :)

Men kul med lite bilder, en hel del jättegamla transporter hade plank-golv så det är inte jätteförvånande för den ser inte ut att vara från igår transporten?

Ser helt klart ut som att det är läge för golvbyte iaf :)

Har du inga fler bilder på hur den ser ut på utsidan med?

Haha. ;) Ja jag brukar annars hålla vad jag lovar. Och när jag kom på det igår insåg jag att jag var hos pojkvännen, utan kamera, med sladd.

Jahaa! Jag trodde de var nåt hemmagjort skit bara som dom kommit på. :p

Dom enda nytagna är två närbilder, men lägger in en bild från när vi köpte den oxå för 2,5 år sen:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 570
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 924
Senast: QueenLilith
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
2 009
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 407
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka