Slår ihop bakhovarna ..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 878
S

Sparf

Min nordsvensk slår ihop bakhovarna. Men jag vet ingen utrustning som skulle kunna hjälpa mot dettaoch dessutom är det svårt att hitta något som är i rätt storlek.
Är det någon här inne som kanske vet någonting som skulle kunna hjälpa mot detta?? :confused:
mhv Marie

Sv: Slår ihop bakhovarna ..

Vimzis skrev:
Boots?

Finns i stooora storlekar hos lillhästen...

Jag har prövat det, men dom räcker inte ner på hela hoven utan det är bara en liten del bakom hoven och kronranden som täcks. Så han slår ihop hovarna iallafall :crazy: .. dom skyddar ballarna men inte där han slår ihop dom (på sidorna innåt).

Är det gummi eller neoprene boots du provat?

cämela skrev:
hur är han skodd?
trampar han sej?

Han är inte skodd på något speciellt sätt.
Mjaee, han trampar sig inte utan han bara slår i hop dom väldigt hårt när jag travar . Det glömde jag och säga men det händer bara i trav. Vet inte hur jag ska förklara men det blir märken på mitten av hoven.. Man hör väldigt tydligt varje gång det "smäller" ..

asmodeus skrev:
Är det gummi eller neoprene boots du provat?

Det är sånna här Klapper Boots.. Vet inte exakt vad dom är gjorda av men det är något gummu/plast liknande.. Det är dom ända som passade eftersom man kan ställa om dom.

Sparf skrev:
Min nordsvensk slår ihop bakhovarna. Men jag vet ingen utrustning som skulle kunna hjälpa mot dettaoch dessutom är det svårt att hitta något som är i rätt storlek.
Är det någon här inne som kanske vet någonting som skulle kunna hjälpa mot detta?? :confused:
mhv Marie

Är han skodd bak? Annars kanske såkallat skor vore nåt " Old macs" mm.... ?

Jovisst är han skodd.. Överallt. Han skulle flisa upp hovarna jättemycket annars, så tung som han är... :smirk:

Det finns neopren boots i x-large, globus bla har dem. De är tjockare än gummiboots och de funkar för mig. Min frieser hade storlek 5 på skorna och han kunde ha dem så det borde passa din också.

Skyddar dom precis hela hoven?? För i sånna fall ska jag försöka hitta sånna :smirk:
Har du dom bak eller fram?? vore kul o veta eftersom jag aldrig har sett en häst med boots bak. ;)

Bak. Både för att skydda gammeln mot trampskador när han har brodd och på friesern (unghäst) när jag red. Han slog ofta ihop bakhovarna speciellt när han blev trött. Det är ganska typiskt för en ung/otränad häst att sätta in bakbenen mer under kroppen tror jag.
Balans/ork...

Jag måste pröva sånna då.
Där sa du något faktiskt .. :idea: Det har jag inte tänkt på men han slår ofta ihop dom när han är lite trött sådär .. Fast min nordis är inte direkt "ung".. Han är 14 år :D
Men jag får tacka för hjälpen! tack tack :bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 311
Senast: dobbis
·
Tjatter En spinoff på tidigare tråd om att hitta på ett efternamn. Jag kommer byta efternamn i samband med skilsmässa. Har, som sagt, varit inne... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 123
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 788
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka