slår ihop bakhovarna...

Sv: slår ihop bakhovarna...

Min häst är lite hjulbent bak och kan knocka i bakhovarna i varandra ibland. Men som charmant sa, det finns många orsaker.

jaja, jag förstår att det inte finns bara EN orsak till detta, som gäller för alla hästar, jag ville mest höra lite allmänt varför era hästar gör såhär!

jag skrev ju varför min gjorde det?

Blev lite fundersam eftersom du svarat på mitt inlägg, men då förstår jag ;)

Felriktade hovar
Låsningar i kroppen
Hälta
Som Jo Jumbo skrev,hjulbenthet elelr andra"deformeringar" på benen

Du har ingen bild elelr film på din häst??

Är det verkligen bakhovarna som slår ihop med varandra, eller kan det vara så att det är fram och bakhovarna som slår ihop. I det fallet beror det på obalans och kan endast åtgärdas med rätt träning. Brukar inte vara helt ovanligt speciellt hos unghästar.

min nuvarande ponny slog när jag fick honom ihop bakhovarna pga att han var snett musklad. När han "gick snett" slog de emot varandra.

Liknande trådar

Ridning Häst börjat slå med huvudet i vänster varv från ingenstans? Slår upp huvudet och blir lixom grinig och slår med de upp å ner. Jättefin i...
Svar
4
· Visningar
651
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej på er buke! Vi är inne på att köpa en liten häst (typ minatyrhäst eller shettis) för körning och agility, men då vi inte haft en så...
Svar
16
· Visningar
1 250
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 998
Senast: Emuliiaa
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka