slår sig med bakbenen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Teppis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 782
T

Teppis

hej min 6 åriga islands häst har jätte fina gångarter,MEN i skritten slåra han sig med bakbenen....finns det några slacks boots jag knn annvända??:confused:

Sv: slår sig med bakbenen

Hej, det finns speciella skyddsboots som man kan köpa fråga i hästbutiken.

Boots är ju ok, men jag hade också bett hovis titta på hur hästen rör sig nästa gång det var dax för skoning.
//Oops

bakstrykappor ?! min kompis använder det på sin issis,
de funkar kanon ! ;D

Börja från rätt ända, och be din hovis titta på varför detta sker. Bättre att komma åt problemet än att försöka dölja det, allting kommer så småningom fram ändå och kanske då inte i den form man hade önskat sig.:crazy:

Ofta är detta en fråga om felbalansering vid skoningen, något som du faktiskt kan få hjälp med. Kan också vara så att din pålle även är obalanserad i sig själv, då krävs ju samtidigt en egen insats av balanserande och stärkande träning.

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: iliedtoday
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 263
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 574
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka