Släta lädertyglar i bra kvalitet?

Sv: Släta lädertyglar i bra kvalitet?

Treadstone verkar vara lite svårt att hitta tycker jag. Just vanliga släta lädertyglar utan stickningar etc på har jag inte sett. Kollade en del på Falsterbo men hittade inget då i alla fall. Ska leta lite på nätet...

Lokala butiken har väldigt mycket Treadstone tyglar. Har precis bett dom beställa in en remontgrimma från Treadstone åt mig och skall in imorgon och leta efter slät stångtygel som jag hoppas kommer bli Treadstone. Varesig de har hemma eller får beställa. Ångrar mig att jag sålde mitt fina svarta Treadstone träns när jag gick tillbaka till brunt. Modellen jag hade finns inte kvar i sortimentet längre. *snyft*

Lokala butiken lär få en del besök av mig framöver då jag (46 bast) f.o.m. imorgon kryper in bakom skolbänken - tvärs över gatan!

Hm, jag har bara sett stolptyglar från Stübben på Hööks.

vet inte var man kan köpa dem men jag älskar kyra k s tyglar med gummi på insidan :love: smala och mjuka samt håller bra.(+ ganska billiga :p).
köpte mina i flyinge så det är nog lite långt för dig :o.

Om man ska köpa släta lädertyglar i bra kvalitet, vilka ska man köpa då? Har ni tips på märke där det går att köpa lösa tyglar, och ungefär i vilken prisklass ligger då tyglarna?

Jag har två par tyglar av märket Pariani som jag köpt begagnade för länge sedan. En kandartygel och en bridongtygel och de är så jättesköna att hålla i! :) Därutöver har jag inga som jag riktigt trivs med, och eftersom jag har några uppsättning träns, så skulle jag gärna vilja ha fler par tyglar i schysst kvalitet.

Tips, någon? :)

Jag rekommenderar Otto Schumacher. Du kan få dem nästan precis hur du vill. Jag har två par, ett par som förmodligen är bridong samt en något bredare. De är sjukt mjuka och flera har velat köpa dem av mig.

Det var faktiskt hööks jag köpte mina stübbentyglar från. Finns inte i deras grundsortiment men jag bad dem ta hem ett par åt mig och de fixade de utan problem.

och man skall läsa rubriken ordentligt. läste att du skulle SLÄNGA lädertyglar i bra kvalitet

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli... 2
Svar
21
· Visningar
1 304
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 015
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka