slem hosta

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fiatuff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 727
F

Fiatuff

När jag tog ut mina hästar nu på morgonen gjorde shettisen ett harklande och det kom upp lite slem, jag blev jätte rädd och tänkte nu är det kört.

Han har hostat nån gång i bland men jag har börjat vattna höt och då blev det mycket bättre hostan försvann nästan, kan komma nån liten host på morgonen. men nu var det slem också. finns det någon som kan mycket om detta svara gärna!!!????

Sv: slem hosta

Jag skulle kolla upp honom hos veterinär för att få en diagnos så att hästen får rätt behandling.
Om det tex är bronikt så att man kan göra det bästa för hästen vad gäller stallmiljö, foder o dyl innan den blir sämre.
Kan ju även vara någon form av virus och det får du ju svar på via blodprov isf.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 238
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka