P

Pingu

:confused:
Hej! Jag har en häst som det kommer slem ur munnen på ibland (ofta på morgonen i samband med utfodring). Slemmet ser ut som en spottsloska av skum. Hon hostar ej och är pigg och matglad som vanligt. Är det någon som har någon idé om vad det kan vara?
/pingu
 
Sv: Slem

Hej.
Har kikat lite på nätet om foderstrupsförstoppning och jag tror inte att det är det. Symtomen för foderstrupsförstoppning var:
*Foder kommer upp ur näsa och mun
*Hästen hostar
..och hon har inga av dessa symtom.
/pingu
 
Sv: Slem

Hm...jag har för mig att det kan vara det ändå, fast mildare? Ingen aning kanske bäst att ringa veterinären och höra iaf.
 
Sv: Slem

Vissa hästar dräglar otroligt mkt när de äter.
Oftast äldre hästar som har lite svårt att tugga osv, producerar mkt saliv för att underlätta matsmältningen.
Kolla munnen och se om det kan vara nått problem där inne.
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 074
Senast: movi
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Murray
·
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
785
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp