Slideskor?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare fnillson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 143
F

fnillson

Jag vet att den här tråden kanske ska ligga på utrustning men jag tror inte att jag får så många svar där, så SNÄLLA låt tråden ligga kvar här! :crazy:

Så till frågan, jag undrar hur många av er som tränar elr tävlar i reining som verkligen skor era hästar med slideskor. Är det nödvändigt?

Berätta om era erfarenheter!

Sv: Slideskor?

Om man tävlar på lite högre nivå och verkligen vill få till slidestop måste man ha slideskor. Man bör inte träna hårda stop utan slideskor alltför ofta och mycket heller - sliter på lederna.
Själv har jag inte på min häst, men tävlar - än så länge (?)- bara på D-Cnivå och där är det inte så höga förväntningar på att hästen verkigen glider.

Sv: Slideskor?

År det någon som har en bild på slideskor? Vet inte hur de ser ut. :bow:

Liknande trådar

Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 478
Senast: Enya
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
827
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka