slitna stigbyglar

Tender

Trådstartare
har märkt att alla sadlar jag ridit i har stigbyglarna blivit slitna på insidan.. på insidan närmast hästen, på min sadel har det tillomed gått hål på lädret, jag vet inte vad jag gör för fel, det är standardstigbyglarna som följde med till sadeln, jag tappar aldrig stigbyglarna osv när jag rider.. någon som upplevt liknande? vad gör jag för fel? :confused:

Sv: slitna stigbyglar

Det är du nog inte ensam om, stigbyglarna blir ju slitna när man använder dem. Mina har också gått hål på, men iofs så köpte jag sadeln begagnad så de var redan lite slitna när jag köpte den.

de som har gått hål på är ganska mkt användna innan, de som ligger i farosonen är bara nån månad gammal :crazy:

har märkt att alla sadlar jag ridit i har stigbyglarna blivit slitna på insidan.. på insidan närmast hästen, på min sadel har det tillomed gått hål på lädret, jag vet inte vad jag gör för fel, det är standardstigbyglarna som följde med till sadeln, jag tappar aldrig stigbyglarna osv när jag rider.. någon som upplevt liknande? vad gör jag för fel? :confused:
Det beror på att dina stigläder inte är tillräckligt vridna så att stigbyglarna hänger rätt, o då slits lädret på insidan. Så det är felet!

:idea: ja så kan vara fallet! ska dit å böjja till dem ordentligt så kanske det slutar :bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
2 199
Senast: Seabaz
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 221
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka