Slutar med trav!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare travoval
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 867
T

travoval

Skriver under anonymt nic då det kan bli fel annars..

Är bara så himla ledsen!!

Jag och hästägare har haft häst i 20 år men det är färdigt nu!!

När jag första gången påtalade att jag inte ville hålla på längre så blev jag övertalad att hänga med ett tag till.. Så det gjorde jag fast det var mot bättre vetande (i mitt stall finns bara ridfolk).

Tycker det är astrist att ALLTID köra själv, det enda sällskap man kan få är nån ponnybrud på ett russ:crazy: Plus att det sommartid inte finns någonstans att köra! H*n var inte intresserad av att byta stall heller!

Nu hade vi en unghäst som vi fött upp själva.
ingen ville köra så jag fixade så att han kunde få gå i träning för att sedan säljas å den andra hästagaren sa det pris hon som minst ville ha honom såld för (en tvååring som endast är inkörd).

Han var i träning ett tag (som jag betalade för, var skyldig stallhyror pga missförstånd) å jag fixade köpare men då dög det inte minsann, h*h ville ha mer för hästen:eek:
Så h*n tog hem den.. nu har det gått ett tag å än så länge har jag inte sett en enda annons på den:cry::confused:

Det innebär ju i praktiken att hästen är värdelös igen (h*n kör ej):cry:
Står ju trots allt som uppfödare så det känns så himla tragiskt att man inte får veta vat h*n går för?!

Var bara tvungen att skriva av mig.. Det känns så dj**la frustrerande:(
Mvh/T

Sv: Slutar med trav!

Usch vilken tråkig situation du hamnat i....

Risken att bli oense är den anledning som gjort att jag aldrig släppt in folk "utifrån" ens om de varit nära kompisar till mig.

Att det sedan ska drabba dig som uppfödare och hästen som aldrig får chansen är ju för tråkigt.

Jag förstår precis hur du känner och hoppas att du kan lösa allt med din delägare och att ni kan komma överens om vad hästen är värd så att ni kan få iväg honom. För än så länge är ju inte loppet kört även om jag förstår din frustration.

Kan ni kontakta någon oberoende kunnig tränare/hästägare som skulle kunna titta på den och säga vad de tror den är värd? För du har ju helt rätt i att ju längre tiden går, ju sämre värde på hästen...

Och så hoppas jag att du när det här löst sig och du fått lite distans till alltihop att du hittar tillbaka till travet någon gång i framtiden. :idea:

Sv: Slutar med trav!

Usch! Förstår mig inte på en del folk! Vela fram och tillbax så att en stackars häst hamnar emellan och allt! :mad:

Hoppas verkligen det löser sig till det bästa för dig, det är aldrig kul att ha sånna problem hängande över sig! :crazy:

Tyvärr är det enda sättet att få ordning på situationen att ta tag i den. Det är jobbigt och kan leda till osämja, men det måste ändå lösas för att man skall få ro. Har haft liknande problem så jag känner för din situation...

Håller tummarna att allt går bra för dig - och hästen! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 744
Senast: Kjerulfia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
3 041
Senast: a1agnlju
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
19 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka