SM Hermanstorp!

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Hunter
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 173
  • Visningar Visningar 14 462
Sv: SM Hermanstorp!

Nu ska du vara snäll o glad!;) Dotter kommer finna sig så ompysslad o daltad med som aldrig det...istället för elak mams som låter henne fixa o dona allt själv så kommer hon för första gången i sitt liv att uppleva hur det är att vara enbart RYTTARE på en tävling!:D:devil::D

Men va härligt :bow:

Jag kan se framför mig hur Fio och Nova går runt i skuggan och betar med Betti och Lille Grå hela dagen medan dotter och jag sitter i cafeterian och snackar skit, ja vi kan kanske t.o.m åka till stranden mitt på dan och ta ett dopp :D:rofl:

Men va härligt :bow:

Jag kan se framför mig hur Fio och Nova går runt i skuggan och betar med Betti och Lille Grå hela dagen medan dotter och jag sitter i cafeterian och snackar skit, ja vi kan kanske t.o.m åka till stranden mitt på dan och ta ett dopp :D:rofl:

Vad härligt med människor som kan drömma sig bort när verkligheten är helt annorlunda....:devil:

Som HästÄgare förväntar jag mig Full Service från RyttarMamman...dvs du har fixat, mackor, kaffe, hembakta kakor, lunch, dricka, mer fika o lite smågodis...PS jag vill ha mycket mjölk i mitt kaffe!:D

Som HästÄgare förväntar jag mig Full Service från RyttarMamman...dvs du har fixat, mackor, kaffe, hembakta kakor, lunch, dricka, mer fika o lite smågodis...PS jag vill ha mycket mjölk i mitt kaffe!:D

Så är det väl alltid?? Vi förföljde hästlastbil/trailer med fullutrustad husbil och servade ryttare/hästägare/och hästskötare under Trossnäs tävlingarna. :laugh:

Efter sista start så smällde vi upp Markisen mellan husbil och hästbil, tände grillen och lagade mat innan hästarna skulle åka söderut igen. Till slut kom det en arrangörs funktionär och undrade hur länge vi tänkte stanna på parkeringen för ALLA andra hade redan åkt hem :D

Vad härligt med människor som kan drömma sig bort när verkligheten är helt annorlunda....:devil:

Ja och som chaufför till hästägaren så förväntar jag mig ännu mer... :angel:

*kl*

"Generalrepetition" igår med Lilla räpan på CR-hoppning. Hon hoppade en bana med 10 hinder och 5 relaterade avstånd felfritt! Tvekande inte ens på läskiga blåa oxern (blåa hinder är alltid lite läskigare).
Säger bara f*n ta kusen om hon inte hoppar på lördag :devil:

Jaha du var på eftermiddagen antar jag.. Ja den där blåvita oxern är det många som tittar på :D

Ja jag såg det, den som var precis innan mig stoppade där, jag vände snabbt som attan min kuse åt andra hållet så att hon inte skulle få några dumma idéer, funkade den här gången :p

KL

Jag kanske är blind men hittar inte vilket dressyrprogram det är i 90. Någon som vet?

SM utan delresultat.. ja i vår gren går det bara utför. :eek:

90 vanns av Nisse och Mocca. 2:a Frida och Lilleman :bow: :bump:

JSM leds av Chrille, Ida 2:a och Fanny 3:a
YRSM leds av Sandra, Oscar 2:a och Frida 3:a :bow:

Prel resultat

Fyll på om ni vet mer :laugh:

Senast ändrad:

Vilken dag vi har haft :bow::laugh:

Lång, het, spännande och i stort sett jättelyckad

Upp i svinottan och rida dressyr på Lilleman, och jisses va fin han var, tyvärr tyckte han banhoppningen var löjlig och rev med sig ett vågplank.

Bettis dressyr var väl sådär, och sådär är väl kommentaren om domarna också, det skillde 25 poäng mellan två domare och den som låg högst är inte känd att slösa med poängen. Tyvärr gick det ju inte att se nån stans om det var lika för alla eller ojämn bedömning.

Terrängen var fin och ännu finare var Betti:love: nu börjar hon verligen fatta vad det går ut på.

Dagen avslutades med terrängen på Lilleman, och han gick som en klocka och fick en blå rosett med sig hem. Novali filmade hysteriskt så det kommer nog en snutt snart.

Nu var det färdigt i juniorklassen!
Guld till Christoffer silver till Ida och Brons till Amanda:D

Bra ridet allihopa!!:banana:

Grattis Frida till SM-guldet! Du är helt otroligt duktig...:D

Att du sen slog till med 77% i 90-klassens dressyr med Lille Grå är väl ganska otroligt det med även om han är en fantastisk (:D:D) häst han med!

Jag vill också stämma in i grattulationerna till Frida:banana: det var du väl förtjänt av:bump::bump:
Sen givetvis massor av grattis till er andra också :bow::bow:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 290
Senast: Tiger tok
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 278
Senast: Nota
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
960
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 090
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka