Små bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 193
L

Lord Owen

Var kan man hitta tredelade Full cheek i 8,5 eller tredelade med fasta ringar i 8,5?

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Små bett?

Hmmz... Lillhästen i stav har ett tredelat i 8.5. Dock är det med lösa ringar..
bt3ovalm.jpg

Det som är med fasta ringar finns ner till 9.5. Men det kanske är alldeles för stort?

tremas2.jpg

Jag har också en häst med pyttemun. Vi kör på Globus tredelade 8.5, det har dock lösa ringar. Prova att maila till Globus och hör med dem, de har ofta små storlekar.

Tigertofflan skrev:
Hmmz... Lillhästen i stav har ett tredelat i 8.5. Dock är det med lösa ringar..
bt3ovalm.jpg

Det som är med fasta ringar finns ner till 9.5. Men det kanske är alldeles för stort?

tremas2.jpg

Det tredelade med lösa ringar funkar i 9,5 men jag ville ha fasta ringar och då måste jag gå ner en storlek. :crazy:

Trassla skrev:
Jag har också en häst med pyttemun. Vi kör på Globus tredelade 8.5, det har dock lösa ringar. Prova att maila till Globus och hör med dem, de har ofta små storlekar.

Ska göras! Tack. :bow:

Hej! Nu är jag här och nyfiknar mig :D
Har Owe en pytte liten mun eller är det shettisen som varit hos tandläkaren som ska ha bettet :) ?

Mount Never Rest skrev:
Hej! Nu är jag här och nyfiknar mig :D
Har Owe en pytte liten mun eller är det shettisen som varit hos tandläkaren som ska ha bettet :) ?

Både ja och ja. :D Owe har pytteliten mun (mellan 9,5 och 10, 5 någonstans) och shettisen har 9,5 i bett med rörliga ringar men 8,5 i bett med fasta ringar (det blir ju lite större då). Owe har alla bett han behöver men Elsa behöver ett tredelat, antingen med lösa ringar i 9,5 (det har de på globus så det är inga problem) men jag skulle vilja ha ett med fasta ringar (gärna parerstänger också) i 8,5. Haha, jag får nog ge upp det där med full cheek men ett tredelat med fasta ringar skulle man ju vilja ha. :p :d

(Håll tummarna idag förresten, Owe ska och röntgas! *bita på naglarna*)

Kings saddlery säljer minibett i modell tredelat fullcheek. Stog och fingrade på det sist jag var i butiken minns jag... iof i sundsvall. Men de har ju en butik nere i södra sverige samt en webbshop som kanske kan vara aktuell...

raderat

(10)

Senast ändrad av en moderator:

Han var helt ren på röntgen och böjprov! Bara att rida igång sa vet. :p :)

Rätt lustigt egentligen, det fannns knappt någon spatt alls! Bara lite sudd. :confused: Och pålagringarna var det knappt något med heller, och bilderna var bra! Men så fick jag inte se bilderna på förra stället vi röntgade heller. :angel:

Nate skrev:
Kings saddlery säljer minibett i modell tredelat fullcheek. Stog och fingrade på det sist jag var i butiken minns jag... iof i sundsvall. Men de har ju en butik nere i södra sverige samt en webbshop som kanske kan vara aktuell...

Adress till webshopen? :bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
494
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025