små bokföringsprogram

Hyacinth

Trådstartare
som kostar så lite som möjligt, och är så enkla som möjligt?
Själv är bekant med de stora elefanterna, typ SAP, Agresso, osv...
Men när man har enskild firma av det mindre formatet?
Tips-Tips-Tips!!!

Sv: små bokföringsprogram

Spcs har jag jobbat i förut, har ni priser på de ni rekommenderar?
För- och nackdelar?

Visma använder min far och bara det säger mig att det måste vara ett väldigt enkelt program.
Pappa är egen företagare, det är han och datorn och han sköter bokföring åt företag. Redovisningskonsult tror jag var söndagsnamnet.

Min pappa är dessutom tekniskt.. ja, handikappad räcker liksom inte till. Han kan starta datorn, och ibland knappt ens det. Men det programmet använder han och hittils verkar det ju gå bra, trots allt.

Visma SPCS har ett program som heter SPCS Enskild firma. Ett väldigt lätt program där man inte behöver tänka på konteringar, debet och kredit etc. Programmet kan användas för fakturering, deklaration etc.
Kan man lite mer bokföring så är SPCS Administration 200 ett bra program för mindre företag, här kan du bla även arbeta med leverantörsfakturor och utbetalningar.

Jag använder Administration 200 i mitt företag, och jag är definitivt ingen stjärna på ekonomi och bokföring, men det funkar bra tycker jag.

Jag har använt både vismaspcs och hogia small office och upplever att spcs är snäppet enklare att jobba i.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
519
Senast: ameo
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 399
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka