Småbarnsfamiljer med hund

Humelibumlan

Trådstartare
Ni som har småbarn och hund, vad hittar ni på?

Har 2 små barn 4 och 1 år och en hundvalp på 6 månader och ja, vi går ju på prommenader, men jag har ingen fantasi och hunden får ju inte följa med på de flesta ställena.

Vad hittar man på att göra?
*Fantasilös*

Sv: Småbarnsfamiljer med hund

Lite av det vi hittar på!

Åker till sjön och leker/grillar korv

Åker till furuviksparken och kollar på djur

Slappar i skogsparken på en filt i skuggen ( sparkar boll, tränar lydnad, äter blommor/jord, ramlar, gråter, skrattar )

Ut på cykeltur ( Ella älskar, hunden hatar =p )

Seglar

Absolut =)

Men dom ska givetvis hållas kopplade och du får inte gå in till Lemurerna, killingar/lammen eller i känguruhagen.

Mycket barnvagnspromenader blir det :D Har fördelen med att ha stans lydigaste vovva som i princip alltid är okopplad. Dessutom blir det lite ensamtid i stallet för vovvan och mig, vilket hon älskar!
Vi är bi ganska nyblivna föräldrar och än så länge är sambon hemma, vilket gör att han tar ut henne på långpromenader varje dag, jag kan inte själv riktigt än..
Vår vovva är "liten och behändig" att ha med sig och alltid välkommen hos folk, vilket är skönt då vi är iväg mycket hos vänner och släkt. Även om jag inte kan gå så långt än så brukar vi ta bilen till olika promenadstråk som har korta runder som passar mig just nu, så får vovvan se lite andra områden och miljöer i alla fall :)

Jag har mycket picnicar med mina barn i skogen på skatt-kryp-bär-blommor jakt. Eller till sjön, eller lekpark tex.

Man kan ju göra pannkakor och rulla in med sylt, eller en engångsgrill och grilla och bullar, frukt osv :) Billigt och uppskattat!

Åhhh... drömmer mig tillbaka till den tid då dottern låg nöjd i liggdelen och gluttade på alla träd, gud så mycket jag promenerade med hund och barnvagn då.

Nu är hon visserligen nöjd med att åka vagn, men hon MÅSTE få röra på sig själv för att inte vara vaken halva natten ungefär =)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 585
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vår dotter fyllde 3 år i helgen och vi har pratat om att det är dags att sluta med napp då. Hon har fått välja om hon vill lämna dem... 2
Svar
23
· Visningar
1 630
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 166
Senast: __sofia__
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka