Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Det enda bufféaktiga jag kunde komma på.
Ärligt så hatar jag buffé...:D
Men fördelen där är att det finns mycket att välja på på liten yta.
Man behöver inte knata många meter för att hitta något annat.
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Tips mottages tacksamt på bra ställen ! :bow:

Krav:

BARNVÄNLIGT en lördagkväll vid typ 18-19

Önskemål:

MYCKET och MYCKET GOD mat, helst BUFFÉ

Inget som liknar pizzeria eller kinakrog eftersom det är det enda vi har "hemma".

Synd att det ska vara kvällstid. Annars hade jag sagt Moderna Museets restaurang med panoramautsikt och barnvänlig brunchbuffé på helgerna...

Nu får det bli den pluttiga Rodolfino i Gamla stan istället. Just för att det är en riktig italiensk familjerestaurang där barn får ta plats (och får glass osv.). Fast buffet finns där inte. Och pizza finns så den får du blunda för :D

Ska fundera vidare...
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Tack för tips ! Vi ska äta lunch också, funderade på Etnografiska muséet som har suuuuuuper god mat och barnvänligt med kuddhörn och leksaker :)
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Ärligt talat tror jag att det kan vara problematiskt att hitta en bufférestaurang (särskilt om det ska vara god mat som inte är asiatisk), och om tvåråingen är så vild att han springer runt och stör andra gäster (typ skriker, kastar saker och sliter i folk) så kan det nog bli problem på de flesta restauranger.

Ni kan inte gå utan tvååringen på kvällen? Äta en sen middag efter det att han somnat?
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Synd att det ska vara kvällstid. Annars hade jag sagt Moderna Museets restaurang med panoramautsikt och barnvänlig brunchbuffé på helgerna...

Nu får det bli den pluttiga Rodolfino i Gamla stan istället. Just för att det är en riktig italiensk familjerestaurang där barn får ta plats (och får glass osv.). Fast buffet finns där inte. Och pizza finns så den får du blunda för :D

Ska fundera vidare...

Moderna är trevligt, men ganska sobert. Tror inte att skrikande, springande barn nödvändigtvis skulle uppskattas, tyvärr. Då är nog Baba Jan ett bättre alternativ, tror jag.
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Tvååringen skriker inte hej vilt eller terroriserar folk men han har inte tålamod att sitta stilla vid ett bord i ett par timmar när han ätit upp :smirk: Och han spiller en del på golvet. Och sover ALDRIG om det händer något spännande.

Det är intressant egentligen, att hela kulturen i Sthlm är så otroligt barnfientlig. Det är bara barn-öar som McDonalds och Scandic som har TÄNKT på och försöker få till sig barnfamiljer.

Sambon påminde mig om ett reportage i DN för ett tag sedan. De testade hur barnvänliga restaurangerna var och kom framtill att ett litet fåtal VAR det. Men de fick på inga villkors skriva det i tidningen för restaurangerna ville INTE ha dit barnfamiljer :cool:

Snacka om tom nisch att fylla!

Restaurang med lekhörna och barnpassare skulle ju ha hur stort kundunderlag som helst då konkurrensen är nästan lika med noll !
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Nej, den är inte barnfientlig, men det kanske finns sammanhang där barn passar sämre eller bättre? Det finns småbarnsbio, småbarnsgympass (med barnvakt medan föräldrarna gympar), småbarnsteater, småbarnsvänliga fik - men just restauranger kanske inte är något för småbarn i första hand. Tycker inte att det är så konstigt - var sak har sin tid, liksom, och det finns som synes så mycket annat man kan hitta på tillsammans med småbarnen.

När det dessutom ska vara icke-asiatisk buffé blir det ännu svårare, för såna restauranger finns det knappt.

Kollade lite på allt om stockholm, och Hermans verkar ha buffé. Det är en vegetarisk restaurang på fjällgatan, ingen gourmetmat kanske, men helt ok. Légumes har jag inte varit på själv, men det är också en vegetarisk restaurang med buffé, och beskrivs som barnvänligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

JAG som icke Stockholmsbo tycker det är konstigt.

Även barnfamiljer äter, nämligen.

och SÄRSKILT barnfamiljer skulle tycka det var superskönt att slippa stress med att fixa mat hemma jämt.
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Ostron i alla former finns på Wasahof. Vet ej hur barnvänliga de är...

http://www.wasahof.se/

Fny

Det skulle jag inte kalla något barnvänligt ställe. Framför allt går ju folk dit och betalar stora pengar för fin mat och då skulle det ju vara lite trist att bli störd av en tvååring som springer omkring. Men det är en trevlig restaurang om man har barnvakt någon dag! :)
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

JAG som icke Stockholmsbo tycker det är konstigt.

Även barnfamiljer äter, nämligen.

och SÄRSKILT barnfamiljer skulle tycka det var superskönt att slippa stress med att fixa mat hemma jämt.

Absolut - det finns hur mycket restauranger som helst där man kan ta med sig mat. Eller lite enklare restauranger (vedugnspizzerior, sushiställen, etc), perfekta för en sån där vardagskväll när man inte orkar laga mat, men jag antar att det inte var det ni var ute efter här, utan något lite finare?

Betalar jag 500 kr för min middag så vill jag äta den i lugn och ro, och inte ha småbarn som snor kring bordet. Det tycker inte jag är så konstigt.

Men jag skulle fortfarande säg att av dina krav (buffé och barnvänligt) så är buffé ett mycket svårare krav att uppfylla. Det är ett väldigt ovanligt sätt att servera mat på i stockholm (om vi undantar asiatiska restauranger)
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

jag tycker ni ska köra på Hard Rock eller TGI Friday´s. Det är barnvänligt och har god mat (+ efterrätt :d ). Plus att det är lite upplevelse för barnen och kanske för moster också. Det är iaf avslappnat och som någon tidigare sa, lite allmänt "stökigt" så övriga gäster märker inte av barnen och barnen har säkert mkt att titta på och ta intryck av! :)
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Moderna är trevligt, men ganska sobert. Tror inte att skrikande, springande barn nödvändigtvis skulle uppskattas, tyvärr. Då är nog Baba Jan ett bättre alternativ, tror jag.

Det var massor av småbarn där när jag var där sist! :)

Hermanns Höjdare uppe på Fjällgatan ja. Fast allt beror på vem som är kock. Jag har inte varit där på ett par år nu och sist var det en rätt trist buffé. En del tror att vegetariskt måste vara sönderkokta baljväxter men det är ju så mycket mer :crazy: Men utsikten är ju svårslagen och om staketet är helt vilket det väl brukar vara så är där ju en hel gård att vara i om det inte ösregnar.

Jag tycker verkligen inte Stockholm är barnfientligt! Har aldrig varit någonstans på jorden med så mycket stooora parklekar, hissar och rulltrappor överallt, barnteatrar och annat. På sin höjd kvalar tyska och brittiska tekniska museer in med sina pedagogiska lekhörnor men alltså...Bryssel har knappt en hiss i tunnelbanan, Malmö har inte mycket att hänga i julgranen för små barn och i Köpenhamn röks det på vartenda kafé (fast här sover ju barnen utanför i sina vagnar :D ).
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Kom på ett ställe till (om det är fint väder!) - Boule och Berså! Det är väldigt trevligt, och det finns boulebanor och annat man kan springa omkring och leka med om man är liten. Fast de öppnar inte för säsongen förrän den 1:e maj.
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Det var massor av småbarn där när jag var där sist! :)

Hermanns Höjdare uppe på Fjällgatan ja. Fast allt beror på vem som är kock. Jag har inte varit där på ett par år nu och sist var det en rätt trist buffé. En del tror att vegetariskt måste vara sönderkokta baljväxter men det är ju så mycket mer :crazy: Men utsikten är ju svårslagen och om staketet är helt vilket det väl brukar vara så är där ju en hel gård att vara i om det inte ösregnar.

Jag tycker verkligen inte Stockholm är barnfientligt! Har aldrig varit någonstans på jorden med så mycket stooora parklekar, hissar och rulltrappor överallt, barnteatrar och annat. På sin höjd kvalar tyska och brittiska tekniska museer in med sina pedagogiska lekhörnor men alltså...Bryssel har knappt en hiss i tunnelbanan, Malmö har inte mycket att hänga i julgranen för små barn och i Köpenhamn röks det på vartenda kafé (fast här sover ju barnen utanför i sina vagnar :D ).

Inte när jag var där, då var det inga barn alls!:p Men i rättvisans namn var jag inte där på brunchen, och där är ju gott om plats att springa runt på!:D

Har inte varit på Hermans på fjällgatan på jättelänge, till Hermitaget går jag ibland, och de har riktigt god mat, tycker jag - sist åt jag svampfyllda pelmini som var jättegoda! Men det låter ju som moderkrogen är sämre.
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Kom på ett ställe till (om det är fint väder!) - Boule och Berså!

:bow: :love: Klart underskattat ställe. Likaså Nyfiken Gul vid Eriksdalsbadet där man grillar sitt val av mat ute själv och tittar på båtarna som puttrar förbi. Ah, Stockholm!!! :love: :love: :love:
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Vänta nu här - Eriksdalsbadet, är inte det vid skanstull? Var ligger Nyfiken Gul i förhållande till badet?
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Precis nedanför (lite till höger, sett "uppifrån, mot tanto-hållet), skulle man kunna säga. Du har ju en udde där, och båthamnen precis nedanför bron. Nedanför utomhusbassängerna.

Går du ner från ringen på den där vägen där du har kolonilotterna till vänster kommer du rakt på. Från gullmarsplan sett till vänster när du åker över bron.

*Gillar*
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Jag har hör talas om det, men fick för mig att det låg långt borta - men det är ju precis nästgårds där jag bor! Måste gå dit när det blir lite varmare!
 
Sv: Småbarnsvänlig restaurang i Sthlm ?

Precis nedanför (lite till höger, sett "uppifrån, mot tanto-hållet), skulle man kunna säga. Du har ju en udde där, och båthamnen precis nedanför bron. Nedanför utomhusbassängerna.

Går du ner från ringen på den där vägen där du har kolonilotterna till vänster kommer du rakt på. Från gullmarsplan sett till vänster när du åker över bron.

*Gillar*

Kunde inte beskrivit det bättre själv. Alldeles bakom utomhusbassängerna på gångbanan mot Tanto.
 

Liknande trådar

Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: annersia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp