SmåFlingor

Det var inte så jag menade, att hon inte varit lycklig. Utan jag tänker mer på så att det inte blir fler småflingor, och en katt lever gott som kastrat.

I hope not, det finns vi som gärna vill ha en "bondkatt" och inte en raskatt. Och nej det innebär inte en äldre, halvförvildad hittekatt.
 
I hope not, det finns vi som gärna vill ha en "bondkatt" och inte en raskatt. Och nej det innebär inte en äldre, halvförvildad hittekatt.
Det kan du få tag på ändå. Av Sveriges alla 150.000+ hemlösa katter finns det många (MÅNGA!) honor som föder kullar. Ett antal av dessa hinner fångas in innan de föder, så kattungarna växer upp i hemmiljö från dag 1.

Tillägg: Det här kan vi dock göra en egen tråd för.
 
Jag menade som jag skriver, att TS bör kastrera sin hona efter denna kullen så hon inte behöver föda fram flera kattungar. :)

@Pontevecchio : Jag tror nog att om du vill ha en bondkatt så kommer det finnas att få tag i även fast just denna honan kastreras. Jag kan nog lova det :).
Förstod det.
Men har TS inte kunnat hitta hem eller klarar katten inte fler kullar?
 
Förstod det.
Men har TS inte kunnat hitta hem eller klarar katten inte fler kullar?
Det är en huskatt, och min åsikt är att man inte ska avla på huskatter medvetet, för det finns "hoppsan-kullar" så det räcker och blir över ändå. Men detta kanske inte är en diskussion att spinna vidare på här, utan tråden bör lämnas åt de gulliga småflingorna tycker jag.
 
Världsherraväldet är nära
DSC_0232_zpszoozt0cr.jpg


Ty, monstren (aka Småflingorna) har lärt sig bemästra trappen och invaderat huset
DSC_0802_zpsssr2rrhz.jpg

DSC_0801_zpstsmkhyoe.jpg

DSC_0812_zpsqmrqwrwr.jpg

DSC_0815_zpsqmtphnhs.jpg

DSC_1015_zpsoglvguu0.jpg

DSC_0912_zpse6v8ubdt.jpg

DSC_0875_zpsdif8qi78.jpg

DSC_0853_zpsimclxkma.jpg


Vaddå, för små för att ta över världen?? O_o
DSC_0805_zpsagywtztv.jpg
 
Det är en huskatt, och min åsikt är att man inte ska avla på huskatter medvetet, för det finns "hoppsan-kullar" så det räcker och blir över ändå. Men detta kanske inte är en diskussion att spinna vidare på här, utan tråden bör lämnas åt de gulliga småflingorna tycker jag.

Ändå kände du ett behov av att mästra ts och lägga in den kommentaren. Om du inte är intresserad av hennes kattungar, lämna tråden? Så trist att man måste vara Pro raskatt för att få vara på den sida.
 
Ändå kände du ett behov av att mästra ts och lägga in den kommentaren. Om du inte är intresserad av hennes kattungar, lämna tråden? Så trist att man måste vara Pro raskatt för att få vara på den sida.
Jag är intresserad av hennes kattungar och kollar gärna på söta kattungebilder. Jag är lika för huskatter som raskatter, däremot är jag emot medveten huskattsavel. Det hoppas jag också att TS är och att folk på denna sidan är medvetna om problemen som finns med huskattsavel. Alla katter är lika mycket värda och jag har inte gjort någon skillnad på mina huskatter respektive raskatter som jag ägt.
 
Vi förstår att du är emot det. Varför måste du nämna det?
Du skriver inte i raskattrådarna "och jag förutsätter du kollat att sjukdom x som är vanlig inom denna ras inte finns hos din katt + partner".
 
Vi förstår att du är emot det. Varför måste du nämna det?
Du skriver inte i raskattrådarna "och jag förutsätter du kollat att sjukdom x som är vanlig inom denna ras inte finns hos din katt + partner".
För att trådens framställan fick mig att fundera över TS ståndpunkt i frågan. Sen är det du som förstorat och fördjupat något som jag inte hade för avsikt att kapa tråden med.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
541
Senast: Hazel
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 161
Senast: Cattis_E
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 701
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp