Smakråd; nya benskydd

alice

Trådstartare
Tänkte köpa mig en ny uppsättning benskydd till ffa tävling men har lite svårt att bestämma mig.
Valet står mellan dessa:
Catago i svart el grått.
"Vanliga" Veredus i svart. Givetivs står ju dessa grymt högt på önskelistan. Men de är alldeles för dyra för min plånbok.
Eskadron Flexisoft i....vilken färg då? Grått eller svart? Fördelen med att köpa gråa är att jag kan vänta med att köpa nya bakskydd eftersom jag har gråa idag och min "tävlingskavaj" är tvåfärgad i grått och svart. Har ett grått tävlingsschabrak med röd brodyr, men det kommer jag att "överge" då det är för litet samt att jag inte riktigt gillar det....Vill ju kunna variera mig lite där....

Hjälp mig i denna "svåra" fråga! :D

//Alice

Sv: Smakråd; nya benskydd

Eskadron funkar alltid.. men kanske "tråkigt" med två set i samma märke? Catago e sjyssta i grått.. fin färg *tycka* ta dom :D

jsg tycket catago är jätte fina, och bra pris

Gud vad snyggt med svarta veredus med brun läderinsida! Hur dyra är dom? även om du inte köper sånna så ska jag LÄTT göra det! :love: :love: :love: :love: :love:

_breeze_ skrev:
Gud vad snyggt med svarta veredus med brun läderinsida! Hur dyra är dom? även om du inte köper sånna så ska jag LÄTT göra det! :love: :love: :love: :love: :love:
Tja, framskydden går lös på strax över 1200 medan bakskydden "bara" kostar strax över 700.-. Liiiiite väl saftigt för min plånbok! :(

Men visst är de läckra! :love:

//Alice

Antingen Eskadron Flexi eller Veredus. Catargo vet jag inte hur dom är i kvaliten. Men dom andra är ju super! Fast Veredus m läderinsida är ju mkt snyggare än dom vanliga :love:
Jag skulle nog ta gråa Eskadron om jag vore du, såvida du inte vill lägga pengarna på veredus m läderinsida!

Catago är superbra! :bow: Snygga, bra passform (nedskurna under framknät, och jättebra sittande bakskydd), lätta att tvätta/torka, ja jag är hur nöjd som helst. Eskadron tycker jag är lite för vanligt och uttjatat.

veredus helt klart. men nog skulle jag häldre vänta ett tag om jag var du och spara till de lite dyrare. när du ändå ska köpa ett par nya skydd..

cactuspower skrev:
Köp ett par Catago/Hampa Pro så kan du spara ihop till ett par Veredus med läderinsida!
Catago/hampa blir det inte som tävlingskydd....så långt har jag bestämt mig iaf....träningsskydd kanske, men ej tävling!

Har sovit på saken och jag vet inte riktigt om jag känner att jag vill lägga över 2000.- (!!!) på ett par benskydd, oavsett hur läckra de än är! Så, veredus med läderinsida kommer jag inte att spara till. Men OM dom skulle trilla ner från himlen skulle jag inte tacka nej. :D :angel:

Är nästan helt på det klara med att jag vill ha svarta tävlingsskydd, så det lutar åt svarta vanliga veredus....men det skulle även vara snyggt med gråa flexisoft! GAH!!! Vaddå ilandsproblem??? :crazy:

//Alice

haha tänk vad hemska problem vi har i detta land :) Jämnfört med typ orkaner översvämningar svält mm.. :p

Ja precis :D Desto roligare är våra bekymmer.
Även om de i vissa fall kan avar ganska svprlösta..;)

Liknande trådar

Utrustning Ska iväg och tävla på lördag (Hoppning) och ska då ha båda tjejerna med mej, nu får ni vara smakråd här och säga vilken outfit ni tycker...
Svar
7
· Visningar
1 108
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Livskristråden
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur