Smakråd på täcke.

Inka-90

Trådstartare
Jag ska köpa ett ylle ridtäcke till min nya häst från Exklusiv. Jag har ett ylletäcke från dem som hästen har i transporten till i från ridhuset, det är marinblått med guld kant o mitt namn broderat i guld. Och nu ska jag köpa ett ridtäcke, ska jag köpa ett marinblått med guld kant så det blir likadant som det vanliga täcket eller ska jag ta ett svart med silver kant? Hästen är mörkbrun och har svart sadel i träns.

Sv: Smakråd på täcke.

Jag hade tagit ett likadant som det vanliga täcket, men så är jag också väldigt svag för marinblått...

jag hade absolut tagit ett marinblått, 1; det matchar transport täcket (mycket viktigt) 2; marin + gult = :love:
(är också väldigt svar för marin blått :p)

Jag skulle köra på ett marinblått

1 Det matchar det andra täcket
2 Det är snyggt till mörkbrun häst
3 Det är skitsnyggt med marint
4 Marin + guld ser kungligt vackert och exklusivt ut :love:

Tack för era åsikter, jag är oxå svag för marinblått och hade nästan bestämt mig för marinblått men var tvungen att fråga om era åsikter.

Hästen ser ut såhär,

DSC_0324.jpg

Tror ni marinblått blir bra? eller någon helt annan färg kanske? :D

Jag hade helt klart tagit svart, som matchar resten av utrustningen. Jag avskyr flerfärgade lösningar *rysa*

Tråkmåns ;)

Jag hade valt marinblått före svart!
Själv har jag sytt ett grönt skrittäcke (blå-grönt) med cremefärgad passpoal och linfärgad kant, skitsnyggt men kanske inte om det syns tillsammans med det marinblå transporttäcket?!
Kan ju annars vara smart att inte ha samma färg som alla andra dvs svart eller marinblått. Har man ett som sticker ut så tar man ju inte fel.
Ett cremefärgat skrittäcke hade jag älskat, det blir ju inte smutsigt om man inte lägger det på marken.

Marinblått tror jag skulle passa fint på hästen, snyggt mot pälsens färg. Svart och marinblått tycker jag går fint ihop i allmänhet.
Å andra sidan är ett svart kanske mer praktiskt ur matchningssynpunkt, om vi tänker på schabrak också. Svart är svårt att få att skära sig mot något färgmässigt.

Jag använder inga skrikiga färger på schabrak, har mest vit, beige, brun och marinblått.
Hästens "fin" schabrak är vitt med marinblå kant och hans namn broderat i marinblått, dessutom har jag mycket marinblå utrustning.
På träningar har han antingen vita catago dressyrskydd eller lindor i samma färg som schabraket.

Dessutom har jag ju det svarta täcket som han har på sig på bilden.
det är tjock ull och jag ska beställa ett lite tunnare för det här svarta är för tjockt i ridhuset när det inte är riktig vinter.

Såhär såg han ut på träningen igår, skulle det inte passa med ett mainblått ridtäcke?

DSC_0364.jpg

Marinblått for the people! Fungerar till de flesta hästar, lättmatchat och snyggt!
Du har ju dessutom redan en svart variant :)

Fick beslutsångest och köpte ett blått och ett svart :o

Marinblått i ull och svart i bävernylon med tjcokt teddyfoder.

DSC_0391.jpg

DSC_0386.jpg

Är supernöjd med båda! Vilket blev snyggast?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 259
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Jag har svarat på en annons om en medryttarhäst. Hästen verkar jättefin och jag är sugen på att rida den. Man betalar en peng för att...
Svar
17
· Visningar
2 790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Svullet ben
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka