Veterinären trodde inte det var något akut utan vi ska avvakta till vaccineringen (i juni :crazy:). I och med att hon äter och dricker ordentligt, är bra i magen, pigg och alert med fin päls trodde veterinären inte att det var något allvarligt utan precis som sagts i tråden, bara en smal modell.
Jag får väl se hur länge jag vågar vänta :angel:
Är du orolig, välj en annan veterinär. Jag tycker att en koll inte skadar?
Och OM det är något kan det ju vara väldigt lättläst men en kortare penicillinkur till exempel. Beroende på vad det är såklart.
 
Är katten avmaskad?
Även innekatter kan ha mask. Mask visar sig inte alltid på träckprov heller precis som på häst. Om inte hade jag börjat där. dom symptom du raddar upp har ofta med mask att göra.

Annars föreslår jag ett kraftigare foder under en period. Till katter som behöver gå upp i vikt kan man ge tex Royal canins kattungefoder under en period. Funkar ypperligt på upphittade smala katter som behöver lägga på sig.

Eller byt veterinär och få en second opinion.
 
@Cattis_E nu har jag inte sådär vansinnigt många veterinärer att välja på.. Vill ju helst ha en jag litar på också. Men ska ringa igen och höra vad en seniorpanel skulle kosta.

@EmmaW Hon är väldigt kinkig med maten och verkar dessutom vara allergisk mot spannmål, så foder som RC går bort. Veterinären trodde inte på mask men det är klart att det skulle kunna vara det.
 
@Cattis_E nu har jag inte sådär vansinnigt många veterinärer att välja på.. Vill ju helst ha en jag litar på också. Men ska ringa igen och höra vad en seniorpanel skulle kosta.

@EmmaW Hon är väldigt kinkig med maten och verkar dessutom vara allergisk mot spannmål, så foder som RC går bort. Veterinären trodde inte på mask men det är klart att det skulle kunna vara det.
RC kattungefoder ska vara spannmålsfritt om dom inte ändrat receptet.
Avmaska. Om du har en häst med dom symptomen så gäller samma sak. Bland det första man gör då.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Hazel
·
Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 344
Senast: Tarnin
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: Sassy
·
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 658
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp