"smal" ridhjälm

LLaika

Trådstartare
Jag ska köpa en ny ridhjälm, för min andra får jag inte ha i dressyrtävlingar. Så nu måste ni hjälpa mig! Alla hjälmar jag provat har suttit som en svamp på mig, jag har ganska smalt ansikte och rätt litet huvud men ändå ser alla hjälmar jättebreda ut! Tips? Måste kosta under 1000 pix och sklart vara godkännd att tävla dressyr i :bow: :bow:

Sv: "smal" ridhjälm

Vad har du för hjälm egentligen? *tänker efter* En sån där med ventilation från H**ks?

Du kan ju alltid få prova min Charles Owen om den passar, den är ju rätt smal!

Jag har 55 ungefär. Jag har en med ventilation (eurolite från guro) och en sammetshjälm från hööks som är alldeles för liten.

:eek: Trodde du att jag menade att du skulle köpa min ÄLSKADE hjälm?! :eek:

Neee, tänkte bara på modellen ;) Likadan som typ Marie, Kerstin och c/o har, så de är ju godkända för dressyr!

Charles Owen Showhat skulle jag rekommendera då, tror den finns kvar på www.henrikssonsridsport.se
Hur som helst, den är väldigt nätt i modellen, väldigt skön, har vanliga nylonband o min kostade 900 tror jag för några år sen.

Men den ska ju sluta säljas. Erika sa ngt om att hon kanske skulle köpa din föressten.

Harry Hall :) Mer oval i formen så man ser inte ut som en svamp ;)

Ja, hon går å pratar om det ;) Haha. Jag ska ta å köpa en JW, sen får vi väl se vad som händer med min andra :D

Men jag måste ha en svart för jag har just köpt en svart kavaj, haha :p

Wingil: Vart kan man köpa de hjälmarna?

Men jag tänkte nog fel, de var slut i svart i min storlek iaf! Stick dit och kolla iaf! ;)

Hästbutiken i bromma köpte jag min :) Kostade typ runt 700. Sitter skitbra :)
Finns i svart brunt och blått har jag för mig

Jepp :) Tyckte det var klart prisvärt för en sval ventilationshjälm liksom ;)

Där:

hjalmmasta.jpg

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag måste köpa ny ridhjälm efter en krasch. Ska passa ett huvud som är mer avlångt än runt. Vill inte ha sammet eller plast, utan läder...
Svar
13
· Visningar
1 962
Senast: Elektron
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 836
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag vill ha en ny ridhjälm. Men det är så att mitt huvud är så konstruerat att jag har en normal storlek kring 57- 58 runt om. Men med...
Svar
6
· Visningar
2 652
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur