SMALA & TUNNA lädertyglar

Marlan

Trådstartare
Vart hittar jag dom?:confused:
Blir vansinnig på att alla tyglar är så breda att de inte får plats i handen!:devil:
Destu smlalare och tunnare destu bättre! Måste vara i läder, med eller utan stroppar spelar ingen roll, hel eller kantflätade...
Bara jag som har problem med det?:crazy:

Bra dom inte kostar en hel förmögenhet, men en halv är okay!:smirk:

Sv: SMALA & TUNNA lädertyglar

tänker likadant som du. min kompis hittade underbara smala o tunna tyglar med gummi på på ullared. väldigt billigt.

Jag är som du. Men jag vill absolut ha helt släta tyglar. Jag gick med på de släta om hööks har, men de är egentligen för breda.
Det som är bäst är att kunna köpa tyglar från ett kandar för då brukar stångtygeln vara ganska smal.:idea:

jacson har väl ganska smala som inte alls kostar mycke.. 150 kanske.. ska se o mjag hittar nån bild.

27735.jpg

dålig bild men jag gillar dom här tyglarna..

kostar 120 på b*le produkter

Dyon har perfekta tyglar, speciellt de flätade. Men de är DYRA, ca 700 får du nog räkna med.
Finns på www.equinet.nu bla.

Senast ändrad av en moderator:

Marlan skrev:
Vart hittar jag dom?:confused:
Blir vansinnig på att alla tyglar är så breda att de inte får plats i handen!:devil:
Destu smlalare och tunnare destu bättre! Måste vara i läder, med eller utan stroppar spelar ingen roll, hel eller kantflätade...
Bara jag som har problem med det?:crazy:

Bra dom inte kostar en hel förmögenhet, men en halv är okay!:smirk:

jag har svaret ;)
Hittade själv ett par förra veckan, skulle gissa på ca 1 1/2 cm bred
släta i läder. från hansbo.

jag har ett par kantflätade fran chetak. Mjuka och smala. Vet inte priset, men de köptes på Eko, så de var billiga :P

Fråga på närmaste butik om dom kan beställa hem en stångtygel eller en smal bridongtygel med stoppar. Brukar inte alls vara så svårt att få tag på, inte här iaf! :D

Har ett par stübbens... ska ja ha dom får ja ha dom genom hela handen, nte mellan lillfinger och ringfinger...som får inte plats :S

Nu har jag mätt med linjal och en vikt pappersbit för att få fram hur breda jag trivs med... MAX 1cm:D
detta blir inte lätt...
Vad kan det kosta att beställa från en sadelmakare?:idea:

Jag tror faktiskt inte det är jättedyrt. Du kan ju få dem precis som du vill också, så lite extra kan det ju vara värt. Sadelmakare har oftast bra kvalitet på lädret också.

Men jag röstar fortfarande på Dyon, tror inte de är bredare än 1cm + att de ger bra grepp, är snygga och bra kvalitet:d

Hansbos tunna lädertygel är suverän. :bow:
Annars måste väl de flesta grossister sälja kandartyglar? de är ju också tunna....

Jag tycker de finns överallt, de två senaste tränsen jag köpte hade jättesmala tyglar. Hööks har, och ridshopen på Strömsholm.

Passiers kandartyglar, HG kan jag även tänka mig har. Bra kvalitet på tyglarna men så får man betala där efter.

Liknande trådar

K
Träning Har blivit mer och mer förvirrad den senaste tiden vad det gäller pris på hästar. Tycker att jag har haft en rimlig uppfattning av detta... 2
Svar
37
· Visningar
3 753
Senast: rabarber2
·
Träning står i ett stall nu där det bara går min häst,och en till! men till problemet är att den andra hästen kan inte lämnas själv..:crazy...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka