Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Ska kolla det!Skirö, omgivningarna kring vimmerby, virserum (väldigt gulligt) eksjö med landsbygd.
Även trakterna kring Bolmen, Ljungby, Älmhult och Lammhult är fina![]()
Fina sjöar?
Om man gillar svarta små hål med orm och vass så visst
Kalmar om det är bad som lockar![]()
Bolmen är faktiskt Sveriges typ nionde största sjö![]()
Grejen är att Småland är rätt stort (i runda slängar 20 mil från norr till söder och ungefär samma från öster till väster) och alla delar har sin tjusning. Och sin skog....Jag kommer några dagar i juli befinna mig i Småland. Mitt sällskap vill åka runt med bil och "kolla på landskapet" dvs de har någon bild av Bullerbyn, Astrid Lindgren och vackra byar med röda stugor och fina sjöar.
Var ska vi åka?
Yes jag vet att det är stort.Grejen är att Småland är rätt stort (i runda slängar 20 mil från norr till söder och ungefär samma från öster till väster) och alla delar har sin tjusning. Och sin skog....
Så, först: Har ni någon utgångspunkt, nånstans där ni vet att ni kommer vara? Eller är det bara "Småland" som är målet?
Hehe.. vattenorm eller snok finns nog överallt...Fina sjöar?
Om man gillar svarta små hål med orm och vass så visst
Kalmar om det är bad som lockar![]()
Vi har nästan det till närmaste stad....apropå stort. Norrland är gigantiskt. För att hålla mig till trådens ämne, jag tycker det är jättefint runt Västervik och Kalmar och lilla virserum.Grejen är att Småland är rätt stort (i runda slängar 20 mil från norr till söder och ungefär samma från öster till väster) och alla delar har sin tjusning. Och sin skog....
Så, först: Har ni någon utgångspunkt, nånstans där ni vet att ni kommer vara? Eller är det bara "Småland" som är målet?
Tack!Småland kan också vara skog, skog, skog. avbrutet med ett enstaka hus och så skog igen. Man kan inte räkna med att hitta ett öppet fik om man är i "skogdelen".
Säger som ovanstående - Eksjö och Vimmerby, Kalmar och omgivande orter är fint.
;Man kan också sikta in sog på Börjes i Tingsryd. De har ALLT. Från kaffekokare till livsmedel och kläder. Och så hästaffären intill. Snorbilligt fika finns![]()
Hehe... det vore väl spännande att fråga vad man ska se i Norrland...Vi har nästan det till närmaste stad....apropå stort. Norrland är gigantiskt. För att hålla mig till trådens ämne, jag tycker det är jättefint runt Västervik och Kalmar och lilla virserum.