Smart förvaring i litet rum?

bollen__

Trådstartare
Vi bor i en liten lägenhet och har prylar överallt känns det som. Främst stör vi oss på vårt "kontor" där prylar mer eller mindre blivit inproppade bara.
Rummet är litet och vi har varsit skrivbord där. Mitt vilar på ena sidan på en hylla från ikea där vi har pärmar, papper till skrivaren och lådor för andra skrivbords prylar typ post it lappar, tejp, häftstift osv. På den hyllan står skrivaren och på väggen ovanför har vi satt hyllor hela vägen upp till taket. Där är det en rad med pärmar, och på resten av hyllorna lite blandat. Det är lådor med apoteksprylar, min kamera, lådor med sladdar i osv.
Men det ser stökigt ut och det känns ändå som att det inte ryms så mkt!
Jag har även lite träningsprylar som står i detta rum och det finns även en inbyggd garderob men där förvarar vi sängkläder, gardiner, dukar osv.

Tips på smarta förvaringar? Överhuvudtaget smart förvaring i liten lägenhet mottages tacksamt!
 
Något som gör ENORM skillnad är att hitta lådor/korgar som passar i hyllan. Sortera ner grejorna i korgarna (utifrån hur ni vill ha det organiserat) och in i hyllan. Gör så stor skillnad att det är nästan tramsigt. Det tar direkt bort den röriga bilden av mycket grejor, och det som måste stå framme (skrivare etc) blir betydligt mindre iögonfallande.

Därefter är det lättare att se om det behövs mer insatser, men ofta räcker det med att man plockar bort röran och städar upp. Hjärnan orkar inte registrera alla grejorna.
 
Tack för tipset! Det ska vi göra för det kändes ju ganska enkelt dessutom!
Vi har en rad med Ikeas "kasett" tror jag lådorna heter, men de är ju så små. Kanske vore smartare att ha färre lite rymligare lådor istället!
 
Kolla på Ikeas Hemnes sekretär, den är jag själv sugen på eftersom den är liten, så fort luckorna är stängda blir det "städat" och att skrivbordsluckan går att fälla in = mindre plats.
 
Förvaring på höjden är grejjen i en liten lägenhet ;) Kan man hänga grejjer på dörrkrokar så är det perfekt. Snygga lådor som går att stapla stabilt på varandra gör mycket också, smartbox är min favoritlåda just nu. Jag kanske har fel men jag tycker det låter som att det är en expedit hylla som ditt skrivbord vilar på? En sådan hylla har iallafall en mängd anpassade lådor och insatser som hjälper till att få bort känslan av stökighet :)
 
Förvaring på höjden är grejjen i en liten lägenhet ;) Kan man hänga grejjer på dörrkrokar så är det perfekt. Snygga lådor som går att stapla stabilt på varandra gör mycket också, smartbox är min favoritlåda just nu. Jag kanske har fel men jag tycker det låter som att det är en expedit hylla som ditt skrivbord vilar på? En sådan hylla har iallafall en mängd anpassade lådor och insatser som hjälper till att få bort känslan av stökighet :)

Det är en expedit! Jag kunde absolut inte komma på namnet mitt i natten. :p
Tack för tipsen!
 
Vi bor i en liten lägenhet och har prylar överallt känns det som. Främst stör vi oss på vårt "kontor" där prylar mer eller mindre blivit inproppade bara.
Rummet är litet och vi har varsit skrivbord där. Mitt vilar på ena sidan på en hylla från ikea där vi har pärmar, papper till skrivaren och lådor för andra skrivbords prylar typ post it lappar, tejp, häftstift osv. På den hyllan står skrivaren och på väggen ovanför har vi satt hyllor hela vägen upp till taket. Där är det en rad med pärmar, och på resten av hyllorna lite blandat. Det är lådor med apoteksprylar, min kamera, lådor med sladdar i osv.
Men det ser stökigt ut och det känns ändå som att det inte ryms så mkt!
Jag har även lite träningsprylar som står i detta rum och det finns även en inbyggd garderob men där förvarar vi sängkläder, gardiner, dukar osv.

Tips på smarta förvaringar? Överhuvudtaget smart förvaring i liten lägenhet mottages tacksamt!
Kanske det finns luckor du kan sätta för i bokhyllan?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Trott
·
Hemmet Jag har ett rum som jag har svårt att få ihop, tänkte om ni sitter inne med idéer och synpunkter? :) Rummet ska fungera som kontor...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: hvala
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: Tjôta
·
Hemmet Skulle behöva lite tips och idéer! Vi har ett litet "extrarum" som vi använder som "datarum/kontor" och gästrum. Saken är den att vi har...
Svar
4
· Visningar
1 653
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp