Bukefalos 28 år!

Behöver tips&idéer! Litet gästrum/datarum

bollen__

Trådstartare
Skulle behöva lite tips och idéer!
Vi har ett litet "extrarum" som vi använder som "datarum/kontor" och gästrum.
Saken är den att vi har en 120cm säng som gästsäng just nu..och den tar lite för stor plats. Men även med en mindre säng tar den nästan för stor plats!

Har gjort en liten fin bild i paint den är inte skalenlig om man säger så:
20121104150425-78.72.133.35.jpg


Det är ett fönster där till höger, och en inbyggd garderob där jag gjort en "öppnad dörr"

Jag sitter vid det mindre databordet som är vid sängen och sambon vid det större. Vi provade först att låta sambons databord stå där sängens huvudända är, och ha sängen vid fönsterväggen. Men det blev för trångt för sambon. Så nu har ju han space så det räcker, men jag har det väldigt trångt, och i vanliga fall hade det väl varit okej men eftersom jag pluggar nu skulle jag egentligen vilja ha ett större databord. Typ som hans. Hans Databord går precis in mellan väggarna där sängens huvudända är.
Vi har hyllor där ovanför också eftersom det var tänkt att databordet skulle stå där, så där har vi pärmar och räkningar och pennor osv. Så det inte blir så rörigt på databorden.

Vi har ingen aning om hur vi ska göra det bra. Sängen är inte den bästa så det gör inget om vi måste kasta/ge bort den eftersom den egentligen knappt duger som gästsäng då den är så gammal.
Finns det sängar som är som i ett skåp? Så det inte tar någon plats då den inte används? Eller annat tips på bra lösning.
Det sover inte över folk så ofta hos oss, det är väl oftast min pappa, är det någon kompis som sover över så är det oftast ett par, så det var därför vi valde att ha kvar 120cm sängen så båda kunde sova där.
Har ni några bra idéer?!! :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Behöver tips&idéer! Litet gästrum/datarum