Bukefalos 28 år!

Behöver tips&idéer! Litet gästrum/datarum

bollen__

Trådstartare
Skulle behöva lite tips och idéer!
Vi har ett litet "extrarum" som vi använder som "datarum/kontor" och gästrum.
Saken är den att vi har en 120cm säng som gästsäng just nu..och den tar lite för stor plats. Men även med en mindre säng tar den nästan för stor plats!

Har gjort en liten fin bild i paint den är inte skalenlig om man säger så:
20121104150425-78.72.133.35.jpg


Det är ett fönster där till höger, och en inbyggd garderob där jag gjort en "öppnad dörr"

Jag sitter vid det mindre databordet som är vid sängen och sambon vid det större. Vi provade först att låta sambons databord stå där sängens huvudända är, och ha sängen vid fönsterväggen. Men det blev för trångt för sambon. Så nu har ju han space så det räcker, men jag har det väldigt trångt, och i vanliga fall hade det väl varit okej men eftersom jag pluggar nu skulle jag egentligen vilja ha ett större databord. Typ som hans. Hans Databord går precis in mellan väggarna där sängens huvudända är.
Vi har hyllor där ovanför också eftersom det var tänkt att databordet skulle stå där, så där har vi pärmar och räkningar och pennor osv. Så det inte blir så rörigt på databorden.

Vi har ingen aning om hur vi ska göra det bra. Sängen är inte den bästa så det gör inget om vi måste kasta/ge bort den eftersom den egentligen knappt duger som gästsäng då den är så gammal.
Finns det sängar som är som i ett skåp? Så det inte tar någon plats då den inte används? Eller annat tips på bra lösning.
Det sover inte över folk så ofta hos oss, det är väl oftast min pappa, är det någon kompis som sover över så är det oftast ett par, så det var därför vi valde att ha kvar 120cm sängen så båda kunde sova där.
Har ni några bra idéer?!! :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Behöver tips&idéer! Litet gästrum/datarum

Uppblåsbar madrass is the shit! Köpte en enkelsängsvariant på Clas Ohlson när jag var utan säng en natt innan jag flyttade och den var alldeles utmärkt att sova på. Det var inga lösa delar utan pumpen är "integrerad" i sängen så man pillar bara ut sladden, sätter in den i väggen och slår på. När madrassen ska tömmas så vrider man bara reglaget åt andra hållet så sugs luften ut. Hur smidigt som helst och tar ingen plats alls.
 
Sv: Behöver tips&idéer! Litet gästrum/datarum

Det låter ju faktiskt som en kalasbra grej! Den kan man ju förvara i förrådet och bara ta fram när den behövs! Tack för tipset!
 
Sv: Behöver tips&idéer! Litet gästrum/datarum

Annars finns det, precis som du frågar om, sängskåp. Sängen är ihopvikt när den inte används, i en möbel som ser ut som en byrå. Sen fäller man ut den när man får gäster. Vi har funderat på att ha en sån i vårt blivande gästrum, som är litet och långsmalt.
 
Sv: Behöver tips&idéer! Litet gästrum/datarum

Låter ju väldigt smidigt det också. Måste kolla upp båda alternativen! Men vi har iallafall bestämt nu att 120cm sängen ska UT! Och ett skrivbord till mig ska införskaffas. :) Kommer bli såå skönt att ha lite mer yta där inne och framförallt mer yta för mig att plugga på, och inte vara ivägen på andra ställen i lägenheten med alla böcker!
 

Liknande trådar

Småbarn Det börjar bli helt outhärdligt att inte få sova om nätterna. På 20 månader har vi inte fått sova en enda natt och nu senaste 3 mån har...
2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: Alindra2000
·
Småbarn Jag behöver lite tips och råd, jag önskar att ni läser noga min bakgrund mm. så ni har bilden klar för er. :-) BAKGRUND Det är min man...
Svar
16
· Visningar
5 317
Senast: Sandra78
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: Tjôta
·
Hemmet Jag och sambon är mitt uppe i köp av ett fritidshus på 35 kvm, med en tillhörande oinredd lokal på cirka 60 kvm. Planen är att utöka...
Svar
2
· Visningar
1 210
Senast: WaterLily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp