Smarta hösäckar - tips tack

95johsv

Trådstartare
Använder idag inte IKEA kassar utan har något som heter "pop up garden bin" De är helt underbara, är som en cylinder och hålls öppna av en ståltråd som går runt ytterkanten. Bara att stoppa i höt! Gjorda i vad som ser ut som pressening. MEN tyvärr får jag "bara" plats med 5 kg hö i dessa... Finns de men i större format? Skulle behöva 7-8kg... Diametern på mina är c:a 45cm och c:a 70cm höga. Någon som vet?

MVH
JS

Sv: Smarta hösäckar - tips tack

Jag hittade mina på Jula! De finns tyvärr inte med på deras hemsida... De är suveräna! Helt underbara! Får plats med mer än IKEA kassar och är så mycket lättare att packa. Kommer jag ihåg rätt kostar de 35-40 kr st. Har haft mina i 1½år nu...

Tyvärr har de inte större än vad jag har, det är det jag skulle vilja ha... Han får så mycket hö nu att de inte räcker till.

Är det de här du menar?

709056_b.jpg

finns på jula under trädgård, kallas "lövkasse med fjäder"

Har hittat liknande på ikea och rusta, typ tvättkorgar, men de var tyvärr inte större... bara i klenare material:mad:

Däremot fanns den här åxå på jula
707022_b.jpg

mått: 112*55*45 (100 liter)
kan det vara något? Säcken går att ta loss vad jag kan förstå.

Annars får du köpa fler av den första varianten och använda två åt gången (?)

Senast ändrad av en moderator:

709056_b.jpg

Jepps det är dessa jag har idag. De är verkligen toppen!

Så det finns inte sådana fast större?

*Snyft*

Står den andra säcken av sig själv om man tar bort vagnen? Vet du det? Det är just det som jag tycker om så mycket med de andra...

MVH
JS

Sån där korg har jag i trädgården, som lövkorg. Jag köpte min på granngården, den är superbra att ha när man krattar löv också :D

Var inne och kikade på den på granngården. Tyvärr är den i samma storlek som de jag har. Och mycket dyrare...

Verkar som jag ska ge upp och hitta större...

Jag har en sorts presenningskassar med handtag på, gröna och stela och dom har jag köpt på Jula och dom är stora!!
Storlek är som en sopsäck fastän lite större.

Det där lät intressant! Hur stela? Är det papp eller nått i dem eller vad håller dem uppe? Är det något liknane Trollis visar?

att du tycker dess är bra? Hade sådana förut o visseligen är dom lätta o fylla men efter ett tag så gick dom sönder i botten; metalltråden lossnar o fassnar i allt o deblir ett jäkla jobb...

fast sen kan det ju ha o göra med hur man använder dom. Vi släpade upp 3-4 st till hagen 3 ggr/dag, o då tog dom i backen då o då... om du bara kångkar på en så slits den ju inte lika mkt...

men jag personligen föredrar ikea påsar, både som hösäck o tvättkorg! :D

Det är på en enda som fjädern sticker ut c:a 1 dm. Och det är den som jag har släpat en säck krafft rehab i över betonggolv x antal gånger. Har haft dem i nästan 2 år och det är allt. Använder dem dagligen och när jag fyller dem så tar jag i handtagen och stoppar i foten för att packa höt... Det tål de utan vidare.

Kanske lite olika beroende på när man köpte dem? Mina har ju tex inte den svarta kanten som visas på korten. Det är helt i grön pressening. Det är just lätteheten att fylla dem som jag tycker så mycket om!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka