Smarta maten

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare 95johsv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 907

95johsv

Trådstartare
Någon som är medlem där? Är det bra recept? Ca priser på ingredienster per vecka? Ja helt enkelt är ni nöjda?

Jag har haft matkassar från olika håll innan och tycker det var bekvämt så jag funderade på om detta var något för att få in lite nya recept I mitt liv som är laktos och glutenfria nu när jag inte tål det längre. Är inte ute efter hälsoeffekterna mer än att jag har idetorka så det blir mycket samma, samma.

Priset beror väldigt mycket på var man handlar, om man satsar på eko osv. Inköpslistorna finns på webbplatsen (http://smartamaten.se/bli-medlem/aktuella-inkopslistor/) så man kan göra en egen uppskattning av vad kostnaden skulle bli.
Om du bor så att ICA direkt, coop, mathem, mat.se eller någon annan med webbshop med "självplock" levererar till dig kan du alltid plocka ihop din kasse där. För att få recepten behöver man förstås vara medlem, men det blir nog billigare än den färdigpackade SmartaMaten-kassen i alla fall.
Sedan bör man vara medveten om att riktigt mat faktiskt tar tid att laga - det är inga snabbmakroner och köttbullar vi pratar om, utan säsongsanpassade grönsaker och rotfrukter (som behöver skalas, hackas, skäras osv) med quinoa, bovete, linser, bönor, råris, fisk och ägg.

Liknande trådar

Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Tjatter Ja har ni några smarta restips? Tex gällande packning eller smarta saker att ha med sig? 2
Svar
20
· Visningar
831
Senast: Hazel
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
349
Senast: emma-vsm
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 456
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka