Bukefalos 28 år!

Smarta tips, någon?

Arwyn

Trådstartare
När jag hopptränade sist så började min tränare med att säga: "i dag ska vi träna på sitsen." Jaha, tänker Arwyn, då tänker vi lite extra på sitsen. Och vad mycket fel jag upptäckte!!! Så länge jag ligger på 1m så går det bra, men när jag börjar närma mig 1,40 blir allting skit! Till att börja med så håller jag fast i manen, och det har jag alltid ( :confused:) gjort. Särskilt på nuvarande pållan, som ibland missar avsprånget lite och får värsta krumbukt-sprången. Men när hindret ligger på 1,30, så "hinner" jag inte fram med händerna, utan tar tag för långt bak. Följden blir ju att jag inte ger tillräcligt med tygel, och om jag släpper efter så blir ju tygeln för lång i landningen... Dessutom kör jag ut armbågarna så jag ser ut som ett flygplan... :o
Mitt andra (och största) problem är att jag får ojämna händer längs mankammen, alltså att höger handen kommer mycket längre fram än vänster. Då ökar ju risken att jag drar henne i munnen i landningen....
Det borde ju vara enkelt att rätta till eftersom jag vet om mina fel, men är det ingen som har smarta knep? Fick höra att jag för att motverka ojämna händer skulle ta fingerkrok, men det innebär ju att jag måste släppa manen, och det gåt ju inte!!! :rofl:
Ska träna igen i morgon, och det skulle ju vara schysst om jag var helt felfri då... :rofl:
 
Lycka till med att vara helt felfri :D
Jag har problemet med att jag släpper tyglarna. Min tränare gör nog en knut på dem snart :p Det andra problemet är att jag kniper åt med knäna alldeles för mkt så fort hindret blir högre än 1.10 Vilket gör ju att man inte håller om så bra med skänklarna och de får fladdra hej vilt. eftersom jag nu vet om det så hur fa'an ska jag få mig själv å sluta? Så tyvärr inga goda råd eller tips från mig här. tror nog det enda som funkar är nötning. Ngn som hela tiden påminner en. Men hur irriterande är inte det i slutänden? :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund En liten stilla fundering ang diskussionen tidigare ang. de "smartaste" och de "dummaste" hundarna. Jag tycker att det finns en STOR...
Svar
2
· Visningar
1 313
Senast: Fanzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp