Bukefalos 28 år!

Smått galen vecka är till ända

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har minst sagt varit mycket ett tag nu men nu kommer jag att ha ridfritt i fyra dagar. De senaste veckorna har jag bara haft två ridfria dagar och ibland har det blivit två gånger per dag.

I måndags började jag åter jobba efter juluppehållet. Samtidigt har jag också haft utsläppspassen i hoppstallet så jag har åkt dit före jobbet. Efter jobbet har jag åkt dit igen, mockat 3 boxar, fixat foder och ridit en av dem, tre av dagarna. En av de andra dagarna har jag ridit G och den andra dagen var det ridlektion. Phu.

Men jag undrar hur fasen man kan rationalisera mockningen i hoppstallet. Där tar det lika lång tid för mig att mocka en box som det tar att mocka 2 boxar i Gs stall. De gräver ju ner sina bullar i en fluffig bädd med spån och det är ett jäkla sjå att få fram dem, tycker jag.

Hopphästen som jag fått rida är för övrigt en av de trevligaste hästar jag någonsin ridit :love: Han har placeringar upp till medelsvår, är välutbildad och har en fluffig trav. Dessutom är han mycket snäll. Det är med andra ord en riktig läromästare. Om ryttaren gör rätt så gör han det också. Igår red vi sluta på ridlektionen och jag tyckte inte att det gick så bra men idag gjorde jag det på den här hästen och fasen vad duktig han får en att känna sig. :) Han bär sig så lätt och är så lättriden att vilken newbie som helst kan rida honom. Galopp runt en tiometersvolt gör han också hur lätt som helst.

Nästa vecka kommer jag rida honom några dagar till. Det ska bli kul. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 131
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 168
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Genom att byta och köpa ridlektioner så har jag lyckats få till hela 9 hopplektioner hittills den här terminen. :banana: (- och terminen...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp