småttingarna - hur långt sommarlov?

Sv: småttingarna - hur långt sommarlov?

Att starta igen funkade inte. Hon hade glömt bort dagiskompisarna och när vi pratade om kompisar så tänkte hon bara på de hon leker med på fritiden. Ändå övade vi inför starten med att titta på gruppfotot från dagis och rabbla namnen på alla barnen.
Och för personalens del var det svårt att lägga lika mycket tid på min dotters "föräldrafria" inskolning som de behövde lägga på alla småttingar som skolades in ihop med sina föräldrar. Ändå har vi ett jättebra dagis med helt underbara "fröknar".
Över jullovet bytte vi namn på barnen i sagorna till namn på dagisbarnen, gruppfotot uppsatt i hennes rum och vi pratade hela tiden om dagis för att hon inte skulle glömma. Det går ganska fort, särskillt som hon inte går så många timmar i veckan i vanliga fall.
 
Sv: småttingarna - hur långt sommarlov?

Så där blev det även för Elin efter hennes första långa sommarlov, året efter så hade vi umgåtts en hel del med hennes dagis kompisar under sommaren så då var det inga problem. Med Fredrik som hade sitt första långa sommarlov i sommras så gjorde vi så efter att ha pratat med personalen att vi åkte ner och var där någon timme medans de var ute, sedan tog jag god tid på mig att lämna första veckan och jag hade även kollat när de började med inskolningarna och började veckan före. Så med honom flöt det på jättebra, och eftersom jag hade diskuterat det hela med personalen så var de oxå med på noterna!
 
Sv: småttingarna - hur långt sommarlov?

Hos oss är det rektorn som sätter stopp. Personalen är medveten om att det här problemet uppstår med barn som får långa ledigheter, men de som bestämmer anser att det är strikt förbjudet att ha barn på dagis om inte båda föräldrarna arbetar. Trist, för det gynnar ju inte någon att de avvänjs från dagis, vi betalar ju ändå full taxa även under ledigheterna och det är ju inte så att vi vill lämna dottern på dagis när vi är lediga för att bli av med henne.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 143
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 951
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp