Smeknamn till hästen

Soff91

Trådstartare
Hejsan. På fredag ska jag åka och hämta ett fullblod i Nykil. :)
Men nu är det så att den har ett ganska konstigt namn som är
för långt för att säga heela tiden. Tycker jag i allafall ;)

Hon heter Yourlucksin. vet ni något bra smeknamn till henne
som man kan börja kalla henne? :laugh: vi tänkte Luck men
vet inte riktigt. :) kom med några ideer! :D

Sv: Smeknamn till hästen

Jag tycker såntdär brukar komma i efterhand..
Kan ge exempel på mina galna smeknamn.

Min förra ponny hette Carola, jag kallade henne Beb. :angel:
Min nuvarande häst heter Fiona, jag kallar henne Tottso. Haha.
Helt galna smeknamn, men dom kommer man på när man haft hästen ett litet tag.
Jag tänkte på smeknamn innan jag tog hem båda, och fick då fram typ "Carro".. Men insåg efter någon dag att det kommer man ju inte kalla dom. Det blir oftast något helt annat :D

M-oaa

gillar jojo men för att få en finare klang så är ju inte joja helt fel. Men som M-oaa skrev så brukar smeknamnet komma av sig själv sen. Min häst heter Kiwi men är en riktig bitchig dam med stor charm så jag kallar henne för Madam. :)

Hehe, jaa dom i stallet om har henne nu kallar henne sotis. inte värdens finaste:angel:

Det brukar komma av sig självt. Eller inte, jag kallar inte min häst nåt särskilt, snarare väldigt många saker :p Han heter Gedion, kallas INTE för Gidde, men den lilla vita, en liten grå (han gillar lera :mad:) eller ponnyn. Finns många, många fler smeknamn han fått av stallkompisarna men det är ju egentligen inte så intressant.

Sotis däremot tyckte jag var jättesött :D

Det brukar komm av sig själv precis som alla andra skriver

Mina heter och kallas,
Kejsar Carolo = KC eller Carro, beroende på hur snäll han är -mohahaha-
Enterprice, det blev Prisse, Prissekisse eller bara Kisse
Okuma det blev Björnen eller Okis

Jag tycker åxå sotis var sött, kan kankse bero på att vi haft en helt underbar söt katt som hette det :]

joo sotis är väl söt men det finns sötare (A) och är ju kul att se vad andra tycker ^^,

Lyllis va gullit också ^^ haha

Jag kallar alla hästar jag träffar för grabben, killen, gumman, gubben, flickan etc. Synnerligen bekvämt men inte så fantasifullt direkt. Ska jag peka ut just den hästen så blir det oftast hela namnet.

Sinnie tycker jag är fint...lycka till och grattis till hästen! Det är helt underbart med häst!!!!

min lilla dam kallas officielt för lina, men jag kallar henne både för tjockis och suris, kanske inte så smickrande

Sindy kanske? Eller varför inte något som inte har något alls med namnet att göra? Jag har haft några hästar där deras namn inte hängde ihop med vad de kallades öht.

"Killen" hette egentligen Royal Design. Blev "Killen" mest pga att hans uppfödare (som vi köpte honom av) hade kallat honom "Lillen" hela tiden, men eftersom han var vår största häst så kändes det lite fel :angel:

Min förra häst (fullblod) hette Mrs Paparizou, men kallades kort och gott för "Humlan" :p

Har tyvär inga bra smeknamn, min pålle har ju ett långt Isländskt namn "Litli Skjóni frá Borgartúni". Det går ju inte att ropa när man ska hämta honom ur hagen. Så jag säger Skjóni [skjåni].

Grattis till den nya hästen :)

ett lite roligt men inte speciellt fint, luckan kanske?

tycker det kommer när man märker hästens personlighet.
min häst kallas jag t.ex. för "monstret", och det liknar inte hans riktiga namn öht, utan syftar mer till den personlighet han har ibland :D

förra hästen kallades för allt från "mysmurkla", "skräckis" eller "drakpånni" :love:

Min gamla kallades för Ville sen långt tillbaka så han fick fortsätta med det, men med en hel del varianter i min ägo bl.a Vilgot, åsnan, gubben, hästskrälle:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 741
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 092
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka