Smeknamn till hästen

Sv: Smeknamn till hästen

kl* mina djur brukar alla få "nonsens-namn" som bumsan, branten, muffen, bäse osv... Vet inte varför, det är bara mitt urlarviga sätt att kärleksfullt prata med och om mina djur. Förutom när jag presenterar dem alternativt skäller lite på dem. Då är det hela familjenamnet med eventuella krumelurer som gäller. Ska bli spännande vad som kommer ur relationen med min nya stooooora flicka jag hämtar på fredag ;)

Min förra häst fick sitt smeknamn efter ca 5 månader,...då kom det smygandes.. ;) hon fick kallas för Berit.. Heter igentligen Ragazzina

Dökkvi fra Tjenergården är alldeles för långt för att användas till vardags. Brukar bli Dökkvi, killen, fina pållen eller snygging. Flera andra kallar honom för Dökke.

Jag tycker som flera andra, dvs att smeknamnet brukar ge sig. Jag har en häst som heter Lester och går under arbetsnamnet "Snoken", en kallblodstravare som heter Lysjö Tinder och kallas Lukas, en vbl-travare som heter (tro det eller ej) Kryddan och kallas Kryddelydd...

INte alltid att smeknamnen är kortare eller snabbare, med andra ord.
Jag tycker för övrigt att originalnamnet är trevligt! Lucky, kanske.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 744
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 094
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka