Smink- och hudvårdskunniga! Face mist.

Jag blir oljig på jobbet, asjobbigt. Känns som det bara flyter i ansiktet. Undrar om det skulle hjälpa med återfuktande face mist, troligen så produceras jättemkt talg pga den torra inomhusmiljön?

Någon annan oljig typ som testat?

Ingen mist men jag blir väldigt lätt oljig i pannan och det som funkat bäst för mig är "Seriously shine free" från apoteket. Den funkar bra även under sminket tycker jag, dock så vet jag att många tycker den luktar apa, så se till att du får lukta på den innan köp i sånna fall. Jag är som sagt väldigt känslig för lukter men tycker inte den luktar nåt när man väl fått på den. Den återfuktar men håller verkligen min oljighet i schack
 
Facial mists är the shit om man hittar en som fungerar för en! Jag har toktorr hud som rätt både skryklar och flagar, så när jag har smink är min mist en must have I väskan.
Jag använder Missha's Time Revolution The First Treatment Mist. Lite dyrare - lite bättre, enligt mig. Den jag har (120ml) innehåller vårdande ingredienser som ginseng, lakritsrot, niacinamid och återfuktande som hyaluron, glycerin och centella asiatica m.m. och inte en massa konstigheter (parfym, konserveringsmedel, silikon, alkoholer) som man ser i många billiga mists. Den är dessutom oparfymerad och kommer ut i en mycket fin mist, alltså helt säker även ovanpå tungt smink om man bara håller den en liten bit från ansiktet under applicering.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp