Smink tips?

Jag har typ alltid nagellack. Det är också en sådan där grej som är lite kul att vara kreativ med (vi har en lååång nagellackstråd här på forumet!). Så det hade jag också haft, men det behöver man ju tack och lov inte måla medan man sminkar sig.

Är inte supernoga, men petar ner nagelband, tar på handkräm om jag är torr och filar naglarna så de får en form jag gillar. När jag filar filar jag alltid åt samma håll, inte fram och tillbaka - då tycker jag att det är lättare att slippa att nageln flisar sig. Sedan är det bara att måla på! Brukar måla högerhanden före vänsterhanden, även om jag efter 15 år av målande är så pass stadig att jag inte har några problem att måla bra på båda händerna så känns det smidigare så :D
Jag brukar också ha nagel lack och jag brukar kolla i den tråden ibland ❤️ Men jag har jätte fula och äckliga naglar och nagel band och är jätte dålig på att måla naglarna fint så jag kan aldrig visa nåt där.
 
Jag brukar också ha nagel lack och jag brukar kolla i den tråden ibland ❤️ Men jag har jätte fula och äckliga naglar och nagel band och är jätte dålig på att måla naglarna fint så jag kan aldrig visa nåt där.
Jag är urusel på att måla naglarna men jag väntar tills det är helt torkat (för mig blir det oftast dagen efter) och så pillar jag bort det som kommit utanför, sedan tar jag en bild 😊
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
656
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp