Bukefalos 28 år!

Sminkborttagning.

Viva

Trådstartare
Brukar inte sminka mig särskilt ofta och har alltid varit en tvål och vatten människa när det kommer till borttagning av mascara. Men så fick jag lite prover däribland en ögonsminkborttagning från Lancome och ärligt gör det proceduren 100 ggr enklare. Nu börjar den dock ta slut och även om jag är nöjd är min budget inte riktigt 250 kronor. Så några tips på något som fungerar med för lite mindre pengar?
 
Min favorit är från yves rocher. Om man skriver "ögonmakeupremover även för vattenfast " så får man upp den. Såg att 100 ml kostade typ 90 kr och den är dryg.
Ett tips är också att om du vill använda bomullspads att ta bort sminket med så finns det såna man tvättar och använder igen istället för såna man slänger.
 
Jag använder Garnier Skin Active Miceller Cleansing water + den tillhörand padden( ska hålls runt 3k gånger för ett paket)
Nöjd och den är dryg. Kostar ca 70kr och padsen kostar ca 80kr för 3st.
 
Har testat en rad olika men faller alltid tillbaka på den som @Görel tipsar om från Nivea. :) Dryg, billig och riktigt bra!
 
Jag använder också den blå/genomskinliga från Nivea!
nivea-double-effect-eye-make-up-remover-125-ml.png
 
Brukar inte sminka mig särskilt ofta och har alltid varit en tvål och vatten människa när det kommer till borttagning av mascara. Men så fick jag lite prover däribland en ögonsminkborttagning från Lancome och ärligt gör det proceduren 100 ggr enklare. Nu börjar den dock ta slut och även om jag är nöjd är min budget inte riktigt 250 kronor. Så några tips på något som fungerar med för lite mindre pengar?
Om du gillar just den från Lancôme (som jag gissar på är bi-facil?) som jag också gillar för att ta bort just ögonsmink, så kan jag tipsa om att L'Oréals Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof påminner jättemycket om den. Inte ens varit lite sugen på Lancômes efter jag upptäckte den, för den är verkligen lika effektiv.
 
Brukar inte sminka mig särskilt ofta och har alltid varit en tvål och vatten människa när det kommer till borttagning av mascara. Men så fick jag lite prover däribland en ögonsminkborttagning från Lancome och ärligt gör det proceduren 100 ggr enklare. Nu börjar den dock ta slut och även om jag är nöjd är min budget inte riktigt 250 kronor. Så några tips på något som fungerar med för lite mindre pengar?

Jag har använt Lancome bi-facil i många år men nu testat den från Nivea som det tipsas om i tråden. Nästintill lika effektiv och så mkt billigare att det känns klart värt det!
 
Jag använde Niveas för evigheter sen men upptäckte sen Garnier och skulle inte byta den för allt smör i Småland. Använder den varje kväll. Visa bifogad fil 89477
Jag har också den här. Har kört tvål och vatten utan problem, efter att i flera omgångar provat olika sorters sminkborttagning (har bla flera flaskor lancome I skåpen...) men köpte den här på skoj. Helt underbar! Huden känns inte oljig eller så efteråt, vilket jag tyckte att huden kändes efter lancome. Brukar ta bonullsrondeller ibland eller en liten handduk
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 099
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 272
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 285
Hundhälsa Är det ens möjligt? Jag har levt i tron att färskfoder mer eller mindre är lösningen på alla slags problem man kan ha med en hund. Jag...
Svar
18
· Visningar
3 274
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp