Sminktråden 2.0

Du får recensera den sen! När jag sminkade mig mycket en gång i tiden var Double Wear-foundationen en stor favorit. Nu är jag för snål eftersom jag sminkar mig så väldigt sällan. :D
Väldigt sent detta nu, men jag är supernöjd med concealern. Den täcker bra och syns inte. Dvs den blir inte kakig eller lägger sig i hudveck och man ser inte ut som att man har ett tjockt lager. Behövs heller inget tjockt lager i och för sig. Kommer att köpa den igen.
Hur gör ni som sminkar er med solskyddet? Man kan ju inte fylla på ovanpå sminket och för mig räcker det inte att bara sätta på morgonen. Trots att jag använder solskydd 50 och har gjort sen tidig vårvinter, har det nu börjat framträda pigmentfläckar i pannan.
 
Väldigt sent detta nu, men jag är supernöjd med concealern. Den täcker bra och syns inte. Dvs den blir inte kakig eller lägger sig i hudveck och man ser inte ut som att man har ett tjockt lager. Behövs heller inget tjockt lager i och för sig. Kommer att köpa den igen.
Hur gör ni som sminkar er med solskyddet? Man kan ju inte fylla på ovanpå sminket och för mig räcker det inte att bara sätta på morgonen. Trots att jag använder solskydd 50 och har gjort sen tidig vårvinter, har det nu börjat framträda pigmentfläckar i pannan.

Jag har en solskyddspray för ansiktet som jag använder när jag behöver fylla på skyddet över sminket. Jag är dock väldigt sparsam med foundation under sommaren (svettas ändå bort det mesta så brukar bara punktconceala lite lätt) så vet inte hur den funkar om man kör mer full coverage, men för mig funkar den super just för påfyllning. Den heter Ambre Solaire face mist nånting, har spf50 och finns på Åhlens och diverse apotek.
 
Väldigt sent detta nu, men jag är supernöjd med concealern. Den täcker bra och syns inte. Dvs den blir inte kakig eller lägger sig i hudveck och man ser inte ut som att man har ett tjockt lager. Behövs heller inget tjockt lager i och för sig. Kommer att köpa den igen.
Hur gör ni som sminkar er med solskyddet? Man kan ju inte fylla på ovanpå sminket och för mig räcker det inte att bara sätta på morgonen. Trots att jag använder solskydd 50 och har gjort sen tidig vårvinter, har det nu börjat framträda pigmentfläckar i pannan.

Jag kör också mist!
Har spf 30 eller 50 under sminket och sen kör jag the body shops mist med spf 30 under dagen, det fungerar jättebra :)
 
Puttar upp den här tråden lite :D !

Jag har hamnat i en period där jag återupplivar mitt vilande sminkintresse (jag älskar eg smink, men jag prioriterar sömn på morgonen så det blir knappt aldrig ngt sminkande innan jobbet pga hinner inte :D) så igår klickade jag hem dessa paletter från Linda Hallberg Cosmetics som jag fått rekommenderade till mig :) .

7300009054831-1.jpg


7350003901693-1.png


Jag skulle också beställt kiten med sminkpenslar, men lite grävande i sminkväskan visade att jag visst hade ett 20-tal så jag avvaktar nog lite med fler penselinköp ett tag :D. Men köpte även en under eye concealer på vinst och förlust :) .

6412600838497.png


Utöver detta har jag uppdaterat sminkväskan med CC-cream (Lumene), primer (Lumene) och ett mineralpuder (Priori). Nu får jag nog hejda mig ett tag och leka runt lite med dessa godsaker, paletterna ser grymt fina ut på bild iaf :up: !
 
Kom på en fråga också;

Vilka sminkpenslar (både för bassminkning men också för ögonsminkning) är era favoriter och som ni inte kan leva utan :D ? Märke och utformning (ex snedställd, stor, fluffig osv) är jag nyfiken på :) !
 
Den här tråden var ändå den nyaste jag hittade :D så hakar på den.

Nyfiken på att testa Loreals serumfoundation, någon som testat den?

Skulle också gärna ta emot tips på vilken produkt jag ska satsa på så att sminket håller över dagen, primer/sätta med puder eller settingspray? Helst inte alla tre.
 
Den här tråden var ändå den nyaste jag hittade :D så hakar på den.

Nyfiken på att testa Loreals serumfoundation, någon som testat den?

Skulle också gärna ta emot tips på vilken produkt jag ska satsa på så att sminket håller över dagen, primer/sätta med puder eller settingspray? Helst inte alla tre.

Jag använder By Terrys Hyaluronic powder som primer och sättning, det funkar bra för mig.
 
Den här tråden var ändå den nyaste jag hittade :D så hakar på den.

Nyfiken på att testa Loreals serumfoundation, någon som testat den?

Skulle också gärna ta emot tips på vilken produkt jag ska satsa på så att sminket håller över dagen, primer/sätta med puder eller settingspray? Helst inte alla tre.

Jag använder settingspray och är nöjd med det! Har en från Smashbox och en från Urban Decay.
 
Skulle också gärna ta emot tips på vilken produkt jag ska satsa på så att sminket håller över dagen, primer/sätta med puder eller settingspray? Helst inte alla tre.

Jag använder puderfoundation och har bara min vanliga ansiktskräm underst. Nyx Eye shadow primer/base till ögonen och Nyx setting spray i hela ansiktet till sist. Sitter som berget.

(Gissar att det beror lite på hudtyp hur pass väl sminket sitter utan primer underst.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp