Sminktråden 2.0

Är det någon som testat The Ordinarys serum foundation? Den är ju inte dyr så funkar den inte är det ju ingen katastrof men tänkte iaf fråga här.
 
Jag har känslig hy och har själv funderats på Lumene. Tycker min hy har funkat bra på Lumene. Däremot så reagerade den helt plötsligt i måndags på ansiktfuktande krämen?
Men förtillfället har jag mycket eksem i hårbotten och rodnad hud i ansiktet. Vet inte om det var så mycket input. Men funderar fortfarande på den.
Det blev en Lumene CC-cream. Var förbi Kicks och fick hjälp av välja ut rätt nyans. Jag som haft ”naturellt” ansikte i ett par år blev alldeles WOW av krämen. Som magi! :love:
 
Kanske platsar nagelrelaterade inlägg här också? :angel:

Min nätshopping kom idag! Vet knappt var jag skall börja! :love: I synnerhet som nagellacksborttagaren är tokslut, så har gått runt med nuvarande lacket i två veckor nu...

Väldigt spänd på Essies polish rejuvenator (flaskan med grön etikett). Har ett par lack jag hoppas kunna återuppliva. Om jag är nöjd köper jag en stor flaska nästa gång.

WIN_20190225_12_14_57_Pro.jpg
 
Är det någon som testat The Ordinarys serum foundation? Den är ju inte dyr så funkar den inte är det ju ingen katastrof men tänkte iaf fråga här.

Sent svar men den funkade inte ALLS för mig. Vet inte om jag fick ett måndagsexemplar till flaska, för den har ändå rätt bra betyg och så som den betedde sig för mig kan jag inte tänka mig att den skulle fungera för någon alls faktiskt. Den var oerhört svår att blanda ut eftersom den bara halkade runt på huden, och oavsett primer och puder så satte den sig aldrig utan halkade av så bara en hårslinga råkade falla ner över ansiktet. Gick inte att använda bronzer eller blush över utan att den försvann, minsta lilla svett och den smälte bort i synliga rännilar över ansiktet. Det är den första foundation som jag helt sonika har slängt utan att ens försöka blanda den med något annat. Synd eftersom jag äntligen lyckades hitta den perfekta färgen.

Deras coverage foundation fungerar bättre för mig, dock ingen favorit. Håller mig till deras hudvård. Billiga foundations jag gillar är W7 HD foundation, Barry M Flawless Finish och Maybelline Fit Me - både den matta och dewy-varianten.
 
Sent svar men den funkade inte ALLS för mig. Vet inte om jag fick ett måndagsexemplar till flaska, för den har ändå rätt bra betyg och så som den betedde sig för mig kan jag inte tänka mig att den skulle fungera för någon alls faktiskt. Den var oerhört svår att blanda ut eftersom den bara halkade runt på huden, och oavsett primer och puder så satte den sig aldrig utan halkade av så bara en hårslinga råkade falla ner över ansiktet. Gick inte att använda bronzer eller blush över utan att den försvann, minsta lilla svett och den smälte bort i synliga rännilar över ansiktet. Det är den första foundation som jag helt sonika har slängt utan att ens försöka blanda den med något annat. Synd eftersom jag äntligen lyckades hitta den perfekta färgen.

Deras coverage foundation fungerar bättre för mig, dock ingen favorit. Håller mig till deras hudvård. Billiga foundations jag gillar är W7 HD foundation, Barry M Flawless Finish och Maybelline Fit Me - både den matta och dewy-varianten.

Tack, då struntar jag i att testa (har inte kommit mig för att köpa ännu). Egentligen behöver jag inte foundation men det är ju kul att leka lite :D
 
Intressant att The Ordinary serum foundation diskuteras för jag beställde den igår innan jag läste här 😬. Nåväl, fungerar den inte för mig är det ingen större förlust. Skulle beställa från beauty bay och ville ha något mer i korgen för gratis frakt, så tog den för ca 65 kr. Brukar annars bara använda puderfoundation dessutom.
 
Vad använder ni för ”verktyg” när ni har fundation?
Jag har bara använt händerna men det verkar finnas svampar och liknande? Blir inte de äckliga och riktiga bakteriehärdar?
 
Jag behöver skaffa mig något nytt underlag. Tidigare har jag duttat på lite foundation där jag tyckt det behövs. Nu har den blivit några år så det kanske är dags att byta ut den. Jag har blek, nästan genomskinlig hud med röda inslag och brukar ha svårt att hitta en foundation som är tillräckligt ljus och inte drar mot gult. Nu är jag dessutom rynkig och vill helst inte ha något som samlas i rynkorna. Några rekommendationer?
 
Vad använder ni för ”verktyg” när ni har fundation?
Jag har bara använt händerna men det verkar finnas svampar och liknande? Blir inte de äckliga och riktiga bakteriehärdar?

Jag älskar svampar, får inte till ett jämnt och bra resultat med varken händer eller borste, men med svamp blir det super. Tvättar mina svampar varje-varannan gång jag använder dem, och kör en vända i mikron (i en kopp vatten) ibland också för att döda ev läskigheter i dem. Slänger när de börjar smula sig.
 
Jag behöver skaffa mig något nytt underlag. Tidigare har jag duttat på lite foundation där jag tyckt det behövs. Nu har den blivit några år så det kanske är dags att byta ut den. Jag har blek, nästan genomskinlig hud med röda inslag och brukar ha svårt att hitta en foundation som är tillräckligt ljus och inte drar mot gult. Nu är jag dessutom rynkig och vill helst inte ha något som samlas i rynkorna. Några rekommendationer?
Jag använder Lumenes cc creme nu, smetar ut med fingrarna. Jag är blek nu och har färgen Light, men det finns en ännu ljusare som heter Fair. Jag har lite smårynkig och tycker den funkar bra. Täcker lagom också.
 
Jag älskar svampar, får inte till ett jämnt och bra resultat med varken händer eller borste, men med svamp blir det super. Tvättar mina svampar varje-varannan gång jag använder dem, och kör en vända i mikron (i en kopp vatten) ibland också för att döda ev läskigheter i dem. Slänger när de börjar smula sig.
Jag är tvärtom typ, föredrar borste för jag tycker det ger jämnare resultat :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp