Hej

Hoppar in här lite och hoppas få lite hjälp av experter!
Jag sminkar mig nog hellre än snyggt.... Jag har inget emot mycket smink, men jag gillar när det ser naturligt ut. Era bilder i förra sminktråden är alla mycket fina, MEN jag vill ha naturligt smink, gärna försöka få till lite "kattögon", tycker det är så fint. Gillar också naturliga färger utan för mycket skimmer.
Använder som bas en concealer från fit me, samt CC-cream antiredness från loreal, vilket funkar och ser naturligt ut. Mascara använder jag just nu miss manga från loreal, mycket ögonfransar är snyggt, men är svårt att få till med mina små fjun. Har som budgetvariant provat Isadoras contourface, vilken är lite för "brun" och ser lätt lite onaturligt ut om jag tar för mycket, tar jag för lite tycker jag inte att det syns! Ögonskugga använder jag enbart till fest, ofta svart. Men skulle gärna sminka ögonen lite mer till vardags för att hjälpa utseendet lite på traven och utan att det ser ut som att jag har ansträngt mig i timmar. Läste någonstans om grå kajal?
Har sett att om jag vill framhäva det gröna i mina ögon ska jag använda lila ögonskugga, vilket känns som ett oöverstigligt hinder :S Beige mot lila, finns det?
Har också sett en video där det som contour användes en palett med fyra skuggor från isadora, natural brown. Något sådant kanske vore något för mig? med lite gråare toner?
Jag har grönblå ögon med lite gult i mitten, brunt hår. Ljus hy, med lite röd haka och runt näsan. Mina vener är blågröna, jag upplever att jag själv passar bäst i guld. Jag är 35 år och börjar få lite fina linjer under ögonen och lite "påsig" under ögonen...
Sen försvinner ju sminket efter några timmar, funderar på att prova det som jag läst ni använder: primer eller nåt spray att avsluta makeupen med?
Tacksam för lite sminkråd!