Sminktråden II

Okej, måste tipsa er om dessa. Makeup Revolution, ett brittiskt märke som gör dupes på naked-paletterna från Urban Decay. Hade sett massor av lovord om dem på youtube och bestämde mig för att pröva, de kostar liksom 4 pund styck (typ 55 kr) och frakten gick på ungefär 4 pund också. Fick hem dem idag och de verkar mycket lovande!

Iconic 1, Iconic 2, Iconic 3. Dupes på Urban Decay Naked 1, 2 och 3.


Iconic 1



Iconic 2



Iconic 3:




Jag har swatchat utan primer. Jag är så sugen på att testa dessa på ögonen och se hur de ser ut på och hur de håller. Är det lika bra som swatchesen (fint ord hehe) så kan jag nog inte rättfärdiga ett köp av UD-paletterna igen, med tanke på att de kostar typ 6 gånger så mycket. Jag har Urban Decay Naked original och Naked 3, och jag ÄLSKAR UDs formula på sina ögonskuggor. Makeup Revolutions formula är inte riktigt där vid alla skuggor när jag bara känner på dem med fingrarna, men ett gäng av dem kommer faktiskt riktigt nära. Speciellt de som är metallic och har mycket skimmer. Och alla, även de matta, är lika bra eller bättre som de bästa ögonskuggorna man kan hitta bland andra budgetmärken. Och ändå skulle typ Maybelline säkert ta en 199 kr för en sånhär palett, och då är det ändå ett billigt märke...


Nää, nu har jag tjabblat färdigt. Ska testa en av dessa asap, närmare bestämt ikväll. Måste bara bestämma mig för vilken...

Alltså jag har suttit och samlat ihop en massa varor i kundvagnen på deras sida många gånger men aldrig vågat beställa :P
Hur lång tid tog frakten? och det skickas från UK så det blir ingen tull eller så va? :) Blev ju om omöjligt ännu mer sugen nu! :D
 
Behöver verkligen hjälp då det är dags för mig att införskaffa nytt smink. Jag är inte alls insatt i märken och vad som gäller;)
Funderar på Lancome hypnose mascara och Dior ultra gloss läppglans, någon som har provat och vet om det är värt pengarna? Ögonskugga har jag några olika samt en rouge men den är väldigt ljusrosa. En bra fondation och en ögonbrynspenna, kajal och en vanlig rouge vill jag ha. Vad mer kan man tänkas behöva:confused: Har ni tips på märken mm? :)

Först och främst! Vad söker du i en foundation? Täckning, lyster, matta ned huden, naturlig, perfekt finish? Ja you get the point och sen vad har du för hudtyp, blir din hud lätt torr eller fet?
Blir svårt att tipsa om någon utan den grundläggande informationen :D

Om du vill ha en bra mascara men kanske inte lägga ut 2-300 på en så kör på Maybellins mascaror, sällan någon av deras gjort mig besviken och många säger det samma :) Annars gillar jag Make up stores mascara i färgen "Aubergine", den ser inte lila ut på fransarna utan de upplevs svarta men ger ändå ett mjukare intryck. Min absoluta favorit mascara till vardags som jag inte skulle vilja leva utan! Sepererar, ger lagom med volym (ska jag ha VAVAWOM volym så blir det lösögonfransar, tycker det ser för klumpigt ut med mascara till det) och längd. Den är värd varje öre!

När det kommer till rouger som är jag helt såld på Nars rouger. Har nu 7 stycken och ingen har gjort mig besviken. Deras bästsäljare är färgen "orgasm" och det är väldigt få den inte ser fin ut på! Speciellt passar den nu när det börjar går mot våren och på sommaren. Enligt mig super värda pengarna, har faktiskt gjort mig av med alla andra rouger jag hade. Hört att sleeks rouger annars ska vara bra (nöjd med ögonskuggor, highlighter mm från det märket) och de ska ha en som liknar Nars "orgasm" så vill man spara en slant kanske man ska kolla in dem :)

När det kommer till läppglans tycker jag om Nyx, Nars eller smashbox. Diors läppglans bra, men köper hellre ett från märkena jag precis nämnde :)
 
Sen min obligatoriska trista smink bilder :P Gårdagens:
tumblr_njz88sLqiE1sq3bujo1_1280.jpg

tumblr_njz88sLqiE1sq3bujo2_1280.jpg


Försökte redigera mitt öga blått, men photoshop är inte min starka sida. Sminkningen hade dock varit mer effektfull om man hade haft blåa ögon:
tumblr_nk0d673Kpv1sq3bujo1_540.jpg
 
Alltså jag har suttit och samlat ihop en massa varor i kundvagnen på deras sida många gånger men aldrig vågat beställa :P
Hur lång tid tog frakten? och det skickas från UK så det blir ingen tull eller så va? :) Blev ju om omöjligt ännu mer sugen nu! :D

Det tog en vecka från beställning till brevlåda, och ingen tull eftersom det är uk :)
Så jag rekommenderar!
 
Okej, måste tipsa er om dessa. Makeup Revolution, ett brittiskt märke som gör dupes på naked-paletterna från Urban Decay. Hade sett massor av lovord om dem på youtube och bestämde mig för att pröva, de kostar liksom 4 pund styck (typ 55 kr) och frakten gick på ungefär 4 pund också. Fick hem dem idag och de verkar mycket lovande!

Iconic 1, Iconic 2, Iconic 3. Dupes på Urban Decay Naked 1, 2 och 3.


Iconic 1



Iconic 2



Iconic 3:




Jag har swatchat utan primer. Jag är så sugen på att testa dessa på ögonen och se hur de ser ut på och hur de håller. Är det lika bra som swatchesen (fint ord hehe) så kan jag nog inte rättfärdiga ett köp av UD-paletterna igen, med tanke på att de kostar typ 6 gånger så mycket. Jag har Urban Decay Naked original och Naked 3, och jag ÄLSKAR UDs formula på sina ögonskuggor. Makeup Revolutions formula är inte riktigt där vid alla skuggor när jag bara känner på dem med fingrarna, men ett gäng av dem kommer faktiskt riktigt nära. Speciellt de som är metallic och har mycket skimmer. Och alla, även de matta, är lika bra eller bättre som de bästa ögonskuggorna man kan hitta bland andra budgetmärken. Och ändå skulle typ Maybelline säkert ta en 199 kr för en sånhär palett, och då är det ändå ett billigt märke...


Nää, nu har jag tjabblat färdigt. Ska testa en av dessa asap, närmare bestämt ikväll. Måste bara bestämma mig för vilken...

Alltså, de där behöver jag tror jag. Så fina!! Iaf en eller två av dem. :D
 
Tips på ögonbrynspenna eller skugga? Har haft Isadora och varit jättenöjd men jag vet inte vilken nyans det var och nu har jag två gånger köpt fel nyanser, båda gångerna helt övertygad om att det måste ha varit just denna. :p Har också haft en penna från Body shop men den är så skarp att måla med, är bara bra om den är väldigt trubbig. :p Den jag köpte idag från Isadora var dock okej men jag undrar om inte en pensel och skugga ger ett finare vardagsresultat? Finns det några i 'normal' prisklass som håller så gott som hela dagen?

Undrar också över någon vettig BB cream? Använder en från Apoteket nu som jag är okej-nöjd med så man undrar ju om det finns nåt bättre! Sen jag började använda den känner jag att jag inte vill tillbaka till mer heltäckande smink, detta passar mig utmärkt och är lätt att applicera! Dock kanske det finns någon som är mer återfuktande eller kanske ger ett mer långvarigt resultat? Återigen, inga lyxmärken. :)
 
Jahaja, plötsligt har man spenderat pengar på smink man inte alls behöver egentligen. Eller ja, klart man behöver nåt nytt och fräscht inför våren? Tack för tipset @nyponros
Innan jag läste ditt inlägg hade jag precis pratat med en vän om nakedpaletterna och konstaterade att de är så fina men beklagade mig över priset, så det kom ju himla lägligt :D
 
Tips på ögonbrynspenna eller skugga? Har haft Isadora och varit jättenöjd men jag vet inte vilken nyans det var och nu har jag två gånger köpt fel nyanser, båda gångerna helt övertygad om att det måste ha varit just denna. :p Har också haft en penna från Body shop men den är så skarp att måla med, är bara bra om den är väldigt trubbig. :p Den jag köpte idag från Isadora var dock okej men jag undrar om inte en pensel och skugga ger ett finare vardagsresultat? Finns det några i 'normal' prisklass som håller så gott som hela dagen?
Jag använder wet n wilds ögonbrynskit (två skuggor och ett vax), det funkar kalasbra! Priset ligger på ca 60 kr.
Man får med en sned pensel och en pincett. Och så finns det en utdragbar spegel :D
Brow+Kit.jpeg
 
Jag använder wet n wilds ögonbrynskit (två skuggor och ett vax), det funkar kalasbra! Priset ligger på ca 60 kr.
Man får med en sned pensel och en pincett. Och så finns det en utdragbar spegel :D
Brow+Kit.jpeg

Najs! Är vaxet för att fixera eller? Det kan också behövas egentligen... :cautious:
 
För övrigt så köpte jag även detta idag mesta pga 20 % rabatt. Samt att det snart är vår och jag har cirka arton nyanser av rosa endast, måste bredda min repertoar. ;) Endast målat en gång på bilden.
IMG_20150219_202918_zpsdk1gavno.jpg
 
Okej, måste tipsa er om dessa. Makeup Revolution, ett brittiskt märke som gör dupes på naked-paletterna från Urban Decay. Hade sett massor av lovord om dem på youtube och bestämde mig för att pröva, de kostar liksom 4 pund styck (typ 55 kr) och frakten gick på ungefär 4 pund också. Fick hem dem idag och de verkar mycket lovande!

Iconic 1, Iconic 2, Iconic 3. Dupes på Urban Decay Naked 1, 2 och 3.


Iconic 1



Iconic 2



Iconic 3:




Jag har swatchat utan primer. Jag är så sugen på att testa dessa på ögonen och se hur de ser ut på och hur de håller. Är det lika bra som swatchesen (fint ord hehe) så kan jag nog inte rättfärdiga ett köp av UD-paletterna igen, med tanke på att de kostar typ 6 gånger så mycket. Jag har Urban Decay Naked original och Naked 3, och jag ÄLSKAR UDs formula på sina ögonskuggor. Makeup Revolutions formula är inte riktigt där vid alla skuggor när jag bara känner på dem med fingrarna, men ett gäng av dem kommer faktiskt riktigt nära. Speciellt de som är metallic och har mycket skimmer. Och alla, även de matta, är lika bra eller bättre som de bästa ögonskuggorna man kan hitta bland andra budgetmärken. Och ändå skulle typ Maybelline säkert ta en 199 kr för en sånhär palett, och då är det ändå ett billigt märke...


Nää, nu har jag tjabblat färdigt. Ska testa en av dessa asap, närmare bestämt ikväll. Måste bara bestämma mig för vilken...
Hur kändes de? Har en liggandes i varukorgen nu i väntan på resultat :p
 
Jag har testat 1an och 2an nu en gång vardera, två basic sminkningar. Kan posta bilder imorgon :). De skuggor jag testat har fungerat jättebra, även de som inte swatchade perfekt gav mkt pigment på ögat och var lätta att sota. För de mer metallic skuggorna doppade jag borsten i lite fix + som jag sprayat på handen, går säkert bra med vad som helst som är blött, setting spray, ögondroppar eller face mists. De jag testat hittils blev Jättefina på!
 
Jag har en fundering på ansiktsprodukter. Vad är skillnaden/användningsområdena för bb-creme, cc-creme, blur cream och primer?
Jag vet att en primer används innan man sminkar sig, men jag har sett på youtubevideor där de har en färgad primer, och sedan bara använder concealer och ett puder... Är det en vanlig primer?
Och vad är blur cream? När använder man det? När cc-creme?
Och så vidare...
 
Så, nu har jag med shoppat smink. No good! Tråkigt med frakten, även om 64 spänn inte är så mycket.

Iconic 2, en primer och en fixing spray blev det. 245 spänn för det ink frakt. Så det känns humant :p
 
Sen min obligatoriska trista smink bilder :P Gårdagens:
tumblr_njz88sLqiE1sq3bujo1_1280.jpg

tumblr_njz88sLqiE1sq3bujo2_1280.jpg


Försökte redigera mitt öga blått, men photoshop är inte min starka sida. Sminkningen hade dock varit mer effektfull om man hade haft blåa ögon:
tumblr_nk0d673Kpv1sq3bujo1_540.jpg
Vad duktig du är! Lägger du rouge "därute " och inget därifram på "äppelkinden"?
 
Vad duktig du är! Lägger du rouge "därute " och inget därifram på "äppelkinden"?
Denna sminkningen blev det så, ville nästan få ett "grunge"/zombie/sjukt intryck, därför så stark countur och röd rouge.
Lägger man mer på "äppelkinden" (gulligt det lät!:D) så ser man ju gärna lite friskare och det ser mer ut som om man varit ute och gått i kylan. Om du förstår hur jag menar :)

När jag sminkar mig mer för att se piggare och fräschare ut blir det något sådant här:
10520641_910513962305587_2049898547932226250_n.jpg
 
Denna sminkningen blev det så, ville nästan få ett "grunge"/zombie/sjukt intryck, därför så stark countur och röd rouge.
Lägger man mer på "äppelkinden" (gulligt det lät!:D) så ser man ju gärna lite friskare och det ser mer ut som om man varit ute och gått i kylan. Om du förstår hur jag menar :)

När jag sminkar mig mer för att se piggare och fräschare ut blir det något sådant här:
10520641_910513962305587_2049898547932226250_n.jpg
Du ser ju ut som en blandning av Shakira och fotomodell! Avundsjuk!

Tror ändå du lägger rouge mycket längre bakåt än vad jag brukar göra, skitsnyggt, ska prova!
 
Du ser ju ut som en blandning av Shakira och fotomodell! Avundsjuk!

Tror ändå du lägger rouge mycket längre bakåt än vad jag brukar göra, skitsnyggt, ska prova!


Hahah! Men tack fina du!
Ja alltså det jag älskar med smink är ju just att det inte finns några regler, man måste inte applicera t ex rouget på ett visst sett. Utan kan göra lite som man själv vill :D
Jag lägger det rätt långt bak, har mörka ringar under ögonen som jag gärna vill ljusa upp, så försöker hålla området under ögat ljus och "lysande/glowing"
Trivs bäst så helt enkelt, har liksom inga kinder som passar att lägga rouge på, då blir det mer under ögat typ känns det som :D
kl:
Sminkning som jag gjorde till syrrans födelsedag, mina ögonbryn såg så vettiga ut! Har försökt byta produkter till dem, vilket inte alls fungerat för mig.
tumblr_nk2m8kpT5O1sq3bujo2_540.jpg


Här ser mina stackars ögonbryn hemska ut, som sagt, bytt produkter men det fungerar inte alls för mig :p Denna sminkningen gjorde jag igår natt (sömnproblem delux+magkattar=uttråkad och sömnlös) Testade MUA eyedusts som faktiskt var överraskande bra! (det som är silverglittrigt)

tumblr_nk2m8kpT5O1sq3bujo1_1280.jpg
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 885
Senast: Halcyon
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
1 307
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 726
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
36 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp