Sminktråden II

Ja okej, jag fixerar ofta concealern med puder om vi nu ska vara petnoga. Men det behöver liksom inte vara så himla krångligt.
Nej, men om man bara vill ha en enda produkt och inget annat blir det svårt. Och jag förstod det som så.
Fast jag kan vara lite skadad med på vad jag anser är krångligt eller ej :p

Jag har en conceler från MUS med tre olika färger i (en med rött pigment till under ögonen, en att blanda med och en gul att kunna använda under ögen), helt ok.
HMs egna smink ska vara bra, jag är inte så förtjust i fit me's foundation så jag skulle inte rekommendera den av den anledningen.

@niphredil Hade redan puder som hon använder så tror inte det blir så stort extra besvär...
Ja, jag har suveränt puder som jag använder. Men vad gör man med det? Har man på concealern och sen bara öh pudrar över det? Haha jag har fan ingen aning.

Ja, jag har suveränt puder som jag använder. Men vad gör man med det? Har man på concealern och sen bara öh pudrar över det? Haha jag har fan ingen aning.

Så gör då jag iallafall! Tycker det funkar prima :) vet dock inte om sminkexperterna gör på annat sätt...

Så gör då jag iallafall! Tycker det funkar prima :) vet dock inte om sminkexperterna gör på annat sätt...
Jaha. jag men det ska jag väl klara av tycker jag :D. Är storkonsument av mitt älskade puder så kan jag använda det tillsammans med en concealer är det helt okej :).

De gör samma, vissa "bakar" det väl nu och grejar. Det är utmärkt att göra om man som jag ändå springer runt på 20 olika ställen på morgonen och hjälper sonen på med kläder osv aka jag gör detta utan att det är meningen och utan att veta vad jag gör

(går typ ut på att ha på conceler och sen puder som får ligga på ett tag)

Typ så :D Jag har flytande concealer, jobbar in den ordentligt och sen duttar jag på lite puder bara.
Hmm med "dutta" menar du med öh pensel då eller sån där svamp eller typ fingret?

(förlåt, jag är smink-illiterat och behöver instruktioner i stil med: "öppna förpackningen" :D)

Vad för puder?? Hyllar man något måste man säga vad det är :laugh:
Din vilja är min lag!

1500-312-0003_1.jpg

Älskar den här! Make Up Stores Dual foundation Copenhagen :love: :love:. Jag har problem med rodnad lätt och den här är bara :love: :love:. Kan typ inte leva utan den!

Jag gjorde läppstiftet nu, tog mig nog två-tre minuter bara.

Jag kan också säga att jag INTE rekomenderar makeup freedom överlag, speciellt inte deras concealer. Sticker i ögonen på mig och jag är inte känslig i vanliga fall. Deras syskon makeup revolution däremot är bra!

Wet n' wilds concealer ska också vara bra har jag läst, men har ej provat själv

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
471
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 941
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka